۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85454535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منتخب مردم منطقه کاشان:اختیارات استانی به فرمانداری های ویژه تفویض شود

کاشان - ایرنا - منتخب مردم حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل گفت:برای تسهیل امور، اختیارات استانی به شهرستان هایی که دارای فرمانداری ویژه اند،تفویض شود.

به گزارش ایرنا،مصطفی معینی روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران قدیم و جدید این شهرستان افزود: کاشان تنها یک شهرستان نیست،رهبر معظم انقلاب اسلامی روزی که به منطقه کاشان تشریف فرما شدند،تاکید کردند که وقتی نام کاشان را می آوریم منطقه کاشان شامل کاشان،نطنز و آران و بیدگل به ذهن متبادر می شود و یکی از برنامه های بنده این است که شهرستان هایی که فرمانداری ویژه دارند اختیارات استانداری ها را داشته باشند تا از تردد غیرضروری مردم به مرکز استان جلوگیری شود.

وی اظهار کرد:منطقه کاشان نیازمند نگاه کلان است و مدیران باید کلان نگر باشند تا نتیجه این نوع نگاه برای مردم ملموس باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان هم گفت: امروز مسوولیت سنگینی بر عهده ام گذاشته شد که آن را توفق الهی می دانم که در حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مسوولیتی سنگین انتخاب شدم.

حمیدرضا محمدی فشارکی افزود: شهید نواب صفوی جمله ای ارزشمند دارد و می گوید امیدوارم حکومت اسلامی ایجاد شود و من توفیق جاروکشی کوچه های آن حکومت را داشته باشم.

وی اظهار کرد: شهرستان کاشان به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در تلاطم ها و امواج سیاست های اموی و عباسی حقیقت را خوب شناخت، این منطقه سرشار از استعداد است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان بیان کرد: از مبانی انقلاب اسلامی مشارکت مردم است و دولت سیزدهم یک دولت مردمی است و در سند دولت آمده ، مشارکت مردم به عنوان نقش آفرین و فعال، محور جریان های رفع مشکل است.

محمدی فشارکی گفت: شهرستان کاشان ظرفیت های ویژه ای دارد و باید با استفاده از همه ظرفیت ها منطقه، زمینه توسعه و پیشرفت کاشان را فراهم کنیم.

وی افزود:از خدمات آقای زارعی فرماندار سابق تشکر می کنم و امیدوارم مثل گذشته در کنار ما باشند و بنده را در ادامه راه یاری کنند.

فرماندار سابق کاشان هم گفت: در مدت ۲۷ ماهی که در خدمت مردم شریف این شهرستان بودم اقدامات موثری انجام شد،در هفته دولت و ایام دهه فجر در این ۲ سال تعداد ۵۷۶ طرح با ۴۸ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

محمدشریف زارعی افزود: در ستاد تسهیل طی ۲ سال اخیر ۵۰ جلسه برگزار و ۴۰۰ مصوبه به تصویب رسید و ۸۵ درصد مصوبات اجرا شد.

وی اظهار کرد:سال ۱۴۰۰،سرانه ورزشی شهرستان کاشان ۲۵ سانتی متر بود،در این مدت ۱۸ هزار متر مربع به سرانه ورزشی ما اضافه شد و هشت هزار متر مربع فضای ورزشی در روستاهای شهرستان ایجاد شد.

فرماندار سابق کاشان بیان کرد:امسال ۵۰۰ میلیون دلار از گمرک کاشان صادرات انجام شد و در حوزه مسکن اقدامات موثری رخ داد و در بحث مسکن ملی ۴۰ هکتار زمین را به شهر الحاق کردیم و ۲۱ هکتار زمین به شهرهای اقماری کاشان الحاق شد.

زارعی گفت: در حال حاضر هزارو ۷۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در کاشان و ۱۲۰ واحد در قمصر در حال ساخت است.

وی افزود:۶۰ هکتار زمین در حوزه روستایی به محدوده طرح های هادی الحاق شده و ۲ هزارو ۹۰۰ وام از بانک مسکن برای مسکن نهضت ملی تخصیص یافته است و ۲۷ هکتار زمین در قالب ۶۰۰ قطعه برای خانواده های شهدا و اجرای طرح جوانی جمعیت اختصاص یافت.

وی اظهار کرد:در حوزه زیرساختی و راه ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در ۲ سال اخیر اختصاص یافته و باند دوم کاشان_بادرود که به جاده مرگ شهرت داشت،افتتاح شد.

فرماندار سابق کاشان بیان کرد: ۲۰۰ پلاک ثبتی در حال رفع تداخلات است و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در پایان این مراسم حمیدرضا محمدی فشارکی به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه کاشان معارفه و از خدمات محمدشریف زارعی فرماندار سابق تجلیل شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha