۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۳
کد خبر: 85454566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» خواندنی شد

شیراز – ایرنا – کتاب «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» نوشته هژیر فتحی فعال رسانه‌ای فارس با همکاری فائزه تقی‌پور منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کتاب «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» حاصل پژوهشی با عنوان «آینده پژوهی شبکه‌های اجتماعی در مواجهه با رسانه‌های سنتی ایران از منظر روابط قدرت» است که با روش آینده‌پژوهی در مقطع دکتری نوشته شده او به آینده‌های محتملی که شبکه‌های اجتماعی مجازی در مواجهه با رسانه‌های سنتی ایران دارند، پرداخته است.

در این پژوهش، خبرگان رسانه ای، دانشگاهی و فضای مجازی به شناسایی مولفه های اثربخش در این مواجهه رسانه ای پرداخته‌اند.

«آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» خواندنی شد

نویسنده کتاب «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» گفت: این کتاب در نهایت به ترسیم سناریوهای آینده منجر شد.

هژیر فتحی افزود: در فصل آخر این کتاب نیز به موضوع روزنامه نگاری رباتی به عنوان روشی برای برون رفت رسانه‌های سنتی از چالش کمبود مخاطب و بهبود وضعیت این وسایل ارتباط جمعی در حوزه محتوا و مخاطب پرداخته شده است.

وی اظهار کرد: روندهای طی شده دهه‌های اخیر نشان داده که میزان مصرف رسانه‌های سنتی که روزگاری رسانه‌های جریان اصلی جامعه بوده‌اند رو به افول نهاده و شبکه‌های اجتماعی مجازی منبع اصلی دریافت اطلاعات شده‌اند.

فتحی ادامه داد: تبدیل این شبکه‌های اجتماعی به عنوان منابع اصلی تولید و توزیع خبر، فضایی را شکل داده است که این روزها می‌توان ادعا کرد رسانه‌های سنتی دیگر مثل گذشته قادر نیستند دستورکار برای افکار عمومی تعیین کنند؛ در این وضعیت، رسانه‌های اجتماعی کارکرد تعیین دستورکارها و برجسته سازی موضوعات را بر عهده گرفته اند از این منظر متخصصان حوزه رسانه در خصوص ادامه این روند و آینده مواجه ای که شبکه های اجتماعی با رسانه های سنتی دارند، نگران باشند.

این پژوهشگر استان فارسی گفت: منظر آینده پژوهی در حوزه رسانه هم برای تحریریه رسانه‌ها و هم برای سیاستگذاران این حوزه مفید و اثر بخش است.

وی گفت: در این کتاب کوشیده شد که سناریوهای محتمل آینده که در مواجهه شبکه های اجتماعی مجازی با رسانه های سنتی ایران رخ خواهد داد، با روش علمی شناسایی و تبیین شود تا هم فعالان حوزه رسانه به ویژه مطبوعات از آن بهره ببرند و هم متولیان رسانه‌ای کشور درک بهتری از جایگاه آینده شبکه های اجتماعی در فضای رسانه‌ای کشور داشته باشند.

کتاب «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» در ۱۸۰ صفحه و به قیمت ۱۸۰ هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha