۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85454743
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

نیمی از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت کاهش یافت

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود با شناسایی منشاء آلودگیها و اجرای پروژه‌های احداث تصفیه‌خانه ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته و تا چند ماه آینده این میزان به ۷۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر سه‌شنبه پس از بازدید از پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح رشت و نشست با مدیران شهرداری اظهار کرد: زندان لاکان رشت یک منشاء آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت بود که با راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب این مشکل رفع شده‌است.

وی با بیان اینکه فاضلاب مسکن مهر و شهر صنعتی رشت از دیگر موارد منجر بهدآلودگی این ۲ رودخانه بود، افزود: هم اکنون تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر به مرحله بهره‌برداری رسیده‌است.

عباسی در ادامه با اشاره به برنامه شهرداری رشت برای لایروبی رودخانه‌های زرجوب و گوهرود بیان کرد: در زمان حاضر لایروبی در ۲ نقطه این رودخانه‌ها آغاز شده‌و فراخوان برای سه نقطه دیگر انجام شده که با انتخاب پیمانکاران اجرایی می‌شود.

وی از مدیران شهرداری رشت خواست تا در فراخوان برای جذب پیمانکار علاوه بر لایروبی این رودخانه‌ها اقدامات مربوط به حاشیه آنها شامل ایجاد فضای سبز و موضوعات را دیگر مد نظر قرار دهد.

استاندار گیلان در بخشی از سخنانش با اشاره به برنامه ساماندهی محل دفن زباله سراوان رشت مشکل به جا مانده از ۴۰ سال گذشته و دریافت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای موضوع پسماند گیلان بیان کرد: در زمان حاضر ساماندهی این محل ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ضمن قدردانی از مدیران مجموعه شهرداری رشت برای اجرای پروژه‌هایی چون تقاطع های غیرهمسطح بیان کرد: برنامه‌های شهری و اجرای پروژه ها در رشت با آرامش پیش می‌رود و روند خوبی را طی می‌کند.

نیمی از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت کاهش یافت

بازدید استاندار گیلان از پروژه‌های غیرهمسطح رشت

استاندار گیلان عصر امروز (سه شنبه) به همراه مدیران شهرداری رشت از پنج پروژه تقاطع غیرهمسطح در دست ساخت این شهر (طرح میثاق) بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای آنها قرار گرفت.

اسدالله عباسی به همراه رحیم شوقی شهردار و محمدحسین واثق کارگرنیا رییس شورای اسلامی این شهر از پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح در میدان امام حسین، نیروی دریایی، حمیدیان، باهنر و رودباری بازدید کرد و دستور تسریع در روند اجرای این پروژه ها را داد.

وی در جریان این بازدید با بیان اینکه اجرای پروژه‌های شهری برای ما مهم است با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح برای کاهش بارترافیکی شهر گفت: در اجرای این پروژه‌ها اگر جایی لازم بود حمایت می کنیم و در واقع اجرای آنها با برطرف کردن موانع باید سرعت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به انتظار مردم رشت از مدیران مربوطه برای رفع گره کور ترافیکی شهر اظهار کرد: اجرای پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح نگرانی مردم را در موضوع ترافیک رفع می‌کند؛ بر اساس قول پیمانکاران چهار پروژه تقاطع غیرهمسطح رشت تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها در حوزه مدیریت شهری اعم از موضوع تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی محل دفن زباله در سراوان رشت به خوبی پیش می‌رود، اظهار کرد: کارهایی که در ۲ سال اخیر در رشت انجام شد در ۴۰ سال گذشته سابقه ندارد.

رحیم شوقی شهردار رشت نیز گفت: اجرای پنج پروژه تقاطع غیرهمسطح در رشت با میانگین ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تلاش می شود که این پروژه‌ها زودتر از زمانبندی به سرانجام برسد.

رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha