شهرک‌های صنعتی فیروزآباد در تکاپوی سرمایه‌گذاری؛انعقاد ۱۸۲قرارداد

شیراز-ایرنا-شهرستان فیروزآباد از شهرک‌های صنعتی روزبدان، میمند و ناحیه جایدشت بهره می‌برد که طبق آخرین گزارش‌ها در این شهرک‌ها و نواحی‌صنعتی تاکنون تعداد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان فیروزآباد به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر محور مواصلاتی استان با پارس جنوبی از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

این شهرستان که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد از شهرک‌های صنعتی روزبدان، میمند و ناحیه جایدشت بهره می‌برد که به گفته متولیان صنعتی استان در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی تاکنون تعداد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این باره به خبرنگاران گفت: هم اکنون شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند فعال و آماده جذب سرمایه‌گذار است و فعال‌سازی ناحیه صنعتی جایدشت نیز در برنامه قرار دارد.

سید مسعود عظیمی ادامه داد: ۵۵واحد تولیدی، صنعتی بهره‌بردار با اشتغال ۴۶۰نفر نیز در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد مشغول فعالیت هستند.

به گفته او، توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی این منطقه با هدف زمینه‌سازی برای استقرار صنایع در برنامه قراردارد و به منظور تکمیل زیرساخت‌ها پنج پروژه با اعتبار ۱۰میلیارد تومان در یک سال گذشته در شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند اجرا شده یا درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: این طرح‌ها شامل تکمیل شبکه داخلی آب و فاضلاب و جدول‌گذاری و زیرسازی معابر در شهرک روزبدان و طرح‌های تکمیل زیرسازی و شبکه داخلی آب در شهرک صنعتی میمند است.

عظیمی یادآور شد: واحدهای صنعتی بزرگی در شهرک صنعتی میمند در مرحله استقرار هستند و این شهرک صنعتی افق درخشانی برای توسعه و تبدیل شدن بعنوان یک قطب صنعتی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: از واحدهای صنعتی مطرحی که هم‌اکنون مراحل پایانی ساخت و ساز را طی می‌کند، ۲واحد صنعتی تولید روغن‌پایه با سرمایه‌گذاری۱۰۰میلیارد تومان و اشتغال ۶۰نفر در حال انجام است که در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

با توجه به اهمیت راهبردی شهرک‌های صنعتی فیروزآباد به عنوان یکی از مهمترین شهرک‌های صنعتی استان، رفع مشکلات و توسعه و تکمیل زیرساخت‌های این شهرک‌ها نقش مؤثری در رشد و توسعه اقتصادی فارس دارد؛ لذا توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha