۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85454980
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

تصویب یک منطقه جدید حفاظت شده به مساحت ۶۱هزار هکتار در بوشهر

بوشهر- ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:منطقه جدید حفاظت شده شاهزاده ابراهیم - تنگ باهوش به مساحت ۶۱ هزار متر مربع در این استان مصوب شد.

عبدالرحمان مرادزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: پارسال چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای مناطق شکار ممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست برای تصویب معرفی شده بود.

وی افزود: منطقه جدیدحفاظت شده مصوب که پیش از این منطقه شکار ممنوع بود در شهرستان های دشتستان و تنگستان واقع شده است که بزرگترین منطقه حفاظت شده استان بوشهر از نظر وسعت محسوب می شود.

مراد زاده با بیان اینکه پیشنهاد تصویب منطقه شکار ممنوع ریز در شهرستان جم نیز به شورای عالی محیط زیست ارسال شده است تصریح کرد: هم اینک مساحت مناطق شکار ممنوع استان بوشهر ۲۶۶ هزار هکتار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: مساحت مناطق چهارگانه حفاظت شده استان بوشهر ۱۸۳ هزارو ۴۰۱ هکتار است .

وی یادآورشد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی این استان است.

مراد زاده تصریح کرد: براساس استاندارد جهانی ۱۷ درصد وسعت هر کشور باید به مناطق حفاظت شده اختصاص یابد و این رقم در ایران ۱۱.۵ درصد است.

وی گفت: این مناطق شامل ۲ پارک ملی دریایی نایبند و پارک ملی دریایی دیر – نخیلو، ۲ اثر طبیعی ملی کوه نمک و جزیره خارگو، پناهگاه حیات وحش خارگ بعنوان زیستگاه آهوی ایرانی و چهار منطقه حفاظت شده حله، موند ، کوه بیرمی و شاهزاده ابراهیم - تنگ باهوش است.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: افزون مناطق شکار ممنوع با محدوده مشخص شامل منطقه شکار ممنوع کوه مُند بین تنگستان و دشتی، کوه سیاه در دشتستان و تنگستان و ارم در دشتستان است.

مراد زاده گفت: مهمترین چالش های محیط زیستی در استان بوشهر مدیریت پسماند شهرها و عدم تکمیل فاضلاب شهرهای ساحلی است.

وی افزود: کمبود نیرو، عدم تخصیص اعتبار لازم ، تخیر و تغییر کاربری توسعه اراضی کشاورزی و عدم تامین حق آبه از دیگر مشکلات اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر محسوب می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha