هتک حرمت دوباره مسجدالاقصی از سوی شهرک نشینان/ رژیم اسرائیل مسجد ابراهیمی را بست + فیلم

تهران - ایرنا - صدها شهرک نشین بار دیگر مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس را مورد هتک حرمت قرار دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی اعلام کرد که در دومین روز از اعیاد موسوم به «پسح» ۵۳۲ شهرک نشین به مسجد الاقصی یورش بردند.

طبق قوانین بین المللی اداره مسجد الاقصی زیر نظر دولت اردن است و همه سیاست های رژیم صهیونیستی علیه مقدسات مسلمانان و مسیحیان در بیت المقدس اشغالی و علیه ساکنان آن، نقض آشکار قوانین بین المللی است.

قوانین بین المللی تصریح دارد که شهر قدس یک شهر تحت اشغال است و اشغالگران حق تغییر وضعیت کنونی شهر را ندارند.

بسته شدن درهای مسجد ابراهیمی به روی مسلمانان

در این پیوند، خبرگزاری فلسطینی معا گزارش داد که نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل از امروز چهارشنبه به بهانه عید «پسح»، مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری را به روی نمازگزاران مسلمان بست و آن را به روی شهرک نشینان صهیونیست باز کرد.

«معتز ابو سنینه» مدیر مسجد ابراهیمی، تعطیلی این مکان مقدس مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و این اقدام را نقض آشکار حرمت مسجد ابراهیمی و تجاوز تحریک آمیز به حق مسلمانان برای دسترسی به اماکن مذهبی خود دانست.

هتک حرمت دوباره مسجدالاقصی از سوی شهرک نشینان/ رژیم اسرائیل مسجد ابراهمی را بست

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین تدابیر امنیتی خود را تشدید کردند و تمام ایست های بازرسی نظامی و دروازه های الکترونیکی منتهی به مسجد ابراهمی را به روی مسلمانان بستند تا شهرک نشینان به مراسم خود بپردازند.

شاهدان عینی گفتند که برخی بازارها در مکان های قدیمی این شهر نیز توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بسته شد.

خبرگزاری معا افزود که رژیم اشغالگر اسرائیل حرم ابراهیمی را به بهانه اعیاد به مدت ۱۰ روز در سال به طور کامل می بندد و حقوق نمازگزاران فلسطینی را سلب می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha