آرامش بهاری در راه مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارشی، شرایط جوی مازندران از امروز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده را صاف و آفتابی همراه با روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی، از صبح امروز چهارشنبه از سمت غرب استان از شدت ناپایداری‌های جوی کاسته شد اما در نیمه شرقی به ویژه در ارتفاعات بارش باران را شاهد خواهیم بود.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که تا پیش از ظهر امروز چهارشنبه با خروج این سامانه بارشی از مرزهای شرقی، جو استان پایدار و آسمان نیز صاف و آفتابی و با افزایش تدریجی دما هوا نیز همراه باشد و این وضعیت تا اواسط هفته آینده نیز تداوم خواهد داشت.

طبق پیش‌بینی هواشناسی با خروج تدریجی سامانه بارشی از جو استان، دمای هوا نیز از امروز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده روند افزایش را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چندین درجه افزاش در روز شنبه هفته آینده بین ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۱۹ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چند درجه افزایش در روز شنبه هفته آینده به ۲۲ تا ۲۳ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از هشت تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ۱۷ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

آرامش بهاری در راه مازندران

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در مناطق مرکزی و شرقی ابری با بارندگی، به تدریج با کاهش ناپایداری و ابر و در غرب استان نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران از روز پنجشنبه هفته جاری تا دوشنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری و همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شد.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که رامسر با ثبت دمای ۱۹ و رینه لاریجان با ۵.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از پنج درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha