۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85455213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«اف‌بی‌آی» زنگ خطر تشدید تهدید تروریسم در آمریکا را به صدا درآورد

تهران- ایرنا- رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) با برشمردن چندین مولفه، هشدار داد که تهدیدهای تروریستی در ایالات متحده پس از حمله هفتم اکتبر حماس به [رژیم] اسرائیل وارد سطح دیگری شده‌است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه خبری فاکس نیوز، کریستوفر ری به قانونگذاران آمریکایی هشدار داد که تهدید تروریسم پس از حمله یاد شده، به شدت افزایش یافته و وارد سطح دیگری شده است.

به گفته این مقام دولت فدرال، آمریکا در حوزه‌های گوناگون از تروریسم، چین و حتی مرزهای ناامن، با تهدیدات داخلی و بین المللی بسیاری روبرو است.

این نخستین بار نیست که رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا نسبت به افزایش تهدید تروریسم در مقابل قانونگذاران این کشور هشدار می دهد.

وی در اوایل ماه جاری میلادی نیز در یک کمیته فرعی تخصیص مجلس نمایندگان گفته بود که بودجه سال مالی ۲۰۲۴ اف‌بی‌آی نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار کمتر از مقداری است که نهاد متبوعش برای ادامه تلاش های سال ۲۰۲۳ خود به آن نیاز داشت.

این مقام دولت آمریکا در این خصوص گفت: کسری بودجه نمی‌توانست در زمان بدتری از حال حاضر رخ دهد.

این شبکه خبری در ادامه به نقل از مدیر اف‌بی‌آی به بررسی برخی از مهم‌ترین تهدیدهایی پرداخته که ایالات متحده در ماه‌ها و سال‌های آینده با آن‌ها مواجه است.

چین

اف‌بی‌آی از میان تمامی تهدیداتی که ایالات متحده با آن مواجه است، چین را از همه بالاتر ارزیابی کرده است. به ادعای ری، پکن یک دستگاه امنیت سایبری و ضد جاسوسی گسترده ایجاد کرده که به سرقت مالکیت معنوی و جرایم اختصاص داده شده است.

وی مدعی شد که برنامه هک پکن از مجموع برنامه هک هر کشور بزرگ دیگری عظیم تر و حامی اصلی آن ارتش چین است.

ری در ادامه برای درک گستردگی عملیات چین گفت: حتی اگر تمام ماموران سایبری ارشد و تحلیلگران اطلاعات سایبری آمریکا تنها بر روی تهدید پکن متمرکز شوند، هکرهای چینی همچنان تعدادشان بیشتر است.

وی ادعا کرد: پکن تقریبا به تمامی صنایع آمریکا از بیوتکنولوژی، هوانوردی و هوش مصنوعی گرفته تا بهداشت و کشاورزی ضربه زده است تا مالکیت معنوی ایالات متحده را به سرقت ببرد.

وی در ادامه ادعاهایش اضافه کرد: تمامی این تلاش ها از سوی پکن با هدف بازپس گیری تایوان و جلوگیری از مداخله ایالات متحده است.

تهدید مرزی

تامین امنیت مرزها دیگر تهدیدی بود که رئیس اداره تحقیقات فدرال آن را شایسته توجه ویژه قانونگذاران دانست.

فاکس نیوز در همین زمینه یادآوری کرده‌است: امنیت مرزی دغدغه اصلی رای دهندگان آمریکایی است؛ به ویژه در بحبوحه افزایش تعداد مظنونان در فهرست نظارت بر تروریست ها و همچنین گسترش ماده مخدر فنتانیل در سراسر این کشور.

ری نیز در نشستی در تاریخ ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) به اعضای کمیته فرعی تخصیص مجلس نمایندگان گفت که اداره متبوعش همچنان شاهد است که کارتل های مواد مخدر، فنتانیل و سایر مواد مخدر خطرناک را به هر گوشه ای از کشور ارسال می کنند.

وی در یک جلسه استماع کمیته قضایی سنا در ماه دسامبر (آذر)، نیز اعلام کرد که اف‌بی‌آی به اندازه‌ کشتن ۲۷۰ میلیون آمریکایی، از ماده مخدر فنتانیل در آمریکا کشف کرده است.

تروریسم

رئیس اداره تحقیقات فدرال اوایل این ماه گفت که ایالات متحده حتی قبل از حمله هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲)، در مواجهه با سطح بالای تروریسم قرار داشت.

ری در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) به کمیته فرعی تخصیص مجلس نمایندگان توضیح داد: اما بعد از این حمله وارد سطح دیگری از تهدید شدیم و اف‌بی‌آی شاهد انبوهی از سازمان های تروریستی خارجی بوده است که خواستار حمله به ما هستند.

وی این تهدیدها را شامل حماس برای حمله به دارایی های ایالات متحده در منطقه دانست و همچنین القاعده که به گفته وی خاص ترین فراخوان حمله را علیه آمریکا در نیم دهه گذشته صادر کرده است.

این مقام فدرال همچنین به رشد سایر گروه‌های تروریستی در آفریقا مانند الشباب و همچنین تلاش داعش برای آزادسازی برخی از جنگجویان خود در سوریه اشاره کرد و گفت که این گروه‌های تروریستی اگرچه در کنار هم نیستند، اما در یک چیز متحد هستند و آن حمله به ایالات متحده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha