انتقاد قانونگذار اروپایی از سکوت اتحادیه اروپا در قبال تجاوز اخیر اسرائیل علیه ایران

تهران – ایرنا – قانوگذار برجسته پارلمان اروپا در سخنانی در این نهاد با انتقاد از سکوت رئیس کمیسیون اروپا و عدم محکومیت حمله تل آویو به کنسولگری ایران در دمشق گفت: آیا اتحادیه اروپا دیگر علاقه‌ای به قوانین بین المللی ندارد؟

به گزارش ایرنا، «میک والاس» امروز فیلمی از سخنرانی در پارلمان اروپا را در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد.

نماینده ایرلند در جریان این سخنرانی گفت: اسرائیل ۱ آوریل (۱۳ فروردین) در حمله ای بی دلیل به سفارت ایران در دمشق، حق حاکمیت دو طرف، منشور سازمان ملل و کنوانسیون های وین را نقض کرد و جان ۱۶ نفر از جمله غیرنظامیان را گرفت.

وی با انتقاد از عدم محکومیت این اقدام رژیم صهیونیستی از جانب اورسولا فون درلاین (رئیس کمیسیون اروپا)، گفت: چرا اتحادیه اروپا در این زمینه سخن نمی‌گوید؟ چرا چشم بر اقدام های اسرائیل فروبسته اید؟ آیا تلاش می کنید تا اسرائیل را زیر چتر حمایتی خود بگیرید؟ آیا اتحادیه اروپا دیگر علاقه ای به قوانین بین المللی ندارد؟

وی پیشتر نیز از سیاست یک بام و دو هوای اتحادیه اروپا در قبال ایران و رژیم صهیونیستی انتقاد کرده بود.

این چهره چپگرا با بازنشر پست ۲۸ فروردین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شبکه ایکس که خبر از افزایش تحریم های ایران داده بود، نوشت: پس اتحادیه اروپا می خواهد تحریم های بیشتری علیه ایران که کسی را نکشته اعمال کند، ولی هیچ تحریمی علیه رژیم اسرائیل که بیش از ۳۳ هزار فلسطینی را در غزه کشته اعمال نمی‌شود؟

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha