۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 2296
کد خبر: 85455432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۵ گروه موسیقی تا نشست ماهانه «عصر شعر و ترانه»

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹
کد خبر: 85455432
اجرای ۵ گروه موسیقی تا نشست ماهانه «عصر شعر و ترانه»

تهران- ایرنا- نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با پنج اجرا، بیست و ششمین ماه‌نشست «در آستانه» با جشن تولد شهره سلطانی و نشست ماهانه «عصر شعر و ترانه» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شوند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، نشست ماهانه هنرمندان موسیقی شنبه- هشتم اردیبهشت‌ماه- ساعت ۱۸ با پنج اجرای متنوع (دستگاهی ایرانی، کلاسیک و تلفیقی) با حضور چهره‌های موسیقی در این فرهنگسرا واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا برگزار می‌شود.

اجراهای این نشست شامل ساز و آواز در مایه ابوعطا تصنیف «آهسته آهسته»؛ اثر جهان بخش پازوکی، کیوان تیموریان (خواننده)، نوازنده تار و هم‎خوان: مهسا تیموریان، صفا شالپوش (سه‌تار) و بردیا دینوری (تنبک) از ساخته‌های فصل‌الله توکل و ساز و آواز و تصنیف در مایه افشاری؛ همنوازی داود غفاری زاده (نی)، اردشیر بزرگ‌نیا (تنبک) و تورج چگینی‌پور (آواز) و گروه «پروین»؛ کمانچه و آواز در مایه دشتی، هنگام مِی: عارف قزوینی (آهنگساز و شاعر)، استاد فرامرز پایور (تنظیم)، اجرای ساز و آواز و تصنیف در مایه دشتی، یاسین حاتمی (آواز)، دیبا ارشادی (تار)، کیوان اوچی (بم‌تار و مراژ)، اشکان مخبری (کمانچه)، زهره خانیان (تنبک) و امیررضا نارنجی (دف) و گروه «کوبه‌ای نوازان ماهور» به سرپرستی بابک بنی حسینی، الهام فرجی (مدیر اجرایی گروه) است.

اجرای گروه‌نوازی تنبک و هنگ درام، سرپرستان گروه: ملیکا قناتی و امیر کریمی با اجرای قطعات بی‌کلام رقصان، جوانه، طرب‌انگیز ضربان، اورنگ و الیاس، اعضای گروه: امیرمهدی براتی، پرنیان پیشگیر، نیلوفر مازندرانیان، نیکی میرعبدالله، ویهان گلی، محمد امین رصاف، رهام ابوطالبی، محیا ذوالفقاری، راستین حیدری، کیان اسدی، یزدان قائمی، امیرعلی جعفری، امیرمحمد براتی، پریا سیاح منش و علی مژگانی، سمیرا گندمی، الهه آسوده، ترمه خواجوی، سروین سهیلی، شایان پارسا، آنیتا درگاهی، بتیسا زاروکیان، فاطمه داستان پور، ثنا حیدری از دیگر بخش‌های این برنامه است.

اجرای ۵ گروه موسیقی تا نشست ماهانه «عصر شعر و ترانه»

همچنین گروه «گاتا» (سازهای کوبه‌ای نواحی ایران)؛ قطعه کردی سوزله، ساز دف، تنبک، دهل، دم دم (سنج، ترانگله، چایمز)، نوازندگان: علیرضا ولی‌زاده، شنتیا ولی‌زاده، پانته‌آ ولی‌زاده، دنیا شجاعی، میثم علی‌پور، امیرحسین کریمی، پارسا خدابخشی، فرشیما محبی، مهرنوش سیار، فاطمه شمس، الهام مقدم و یاسمن کریمی در نشست ماهانه موسیقی آثاری را اجرا می‌کنند.

نشست ماهانه موسیقی با اهدافی همچون ایجاد امکان اجرای صحنه‌ای برای جوانان، اجرای موسیقی تجربی، معرفی گروه‌های موسیقی و جوانان با استعداد در زمینه نوازندگی و آواز، به صورت تک‌نوازی و گروه‌نوازی در گونه‌های مختلف با حضور اهالی و علاقه‌مندان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

این نشست‌ها از سال ۱۳۹۱ به صورت ماهانه و مستمر در فرهنگسرای ارسباران برگزار شده است. همچنین معرفی کتاب‌ها و آلبوم‌های تازه منتشر شده، رویدادهای پراهمیت موسیقی و... از دیگر برنامه‌های این نشست‌هاست. حضور در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

برگزاری «در آستانه» با جشن تولد شهره سلطانی

بیست و ششمین ماه‌نشست «در آستانه» به همت کانون ادبی زمستان جمعه- هفتم اردیبهشت‌ماه- ساعت ۱۵ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

در این برنامه هنرمندان جوان در سه بخش ترانه‌سرایی، خوانندگی پاپ و خوانندگی محلی (ترکی و کردی) با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. حسن علیشیری، هما سعادت و داوود رحمت‌اللهی داوران بخش ترانه، محمدرضا چراغعلی، مهدی یغمایی و مسعود همایونی داوران بخش خوانندگی پاپ و چنگیز حبیبیان، حسین فاضل و حسین‌رضا اسدی داوران بخش خوانندگی محلی (ترکی و کردی) هستند.

برپایی جشن تولد شهره سلطانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و اجرای زنده موسیقی توسط والایار از دیگر بخش‌های ماه‌نشست «در آستانه» است و چهره‌های هنری متعددی همچون رضا بابک، کاوه آفاق، شهرام شکوهی، افشین سیاهپوش و... به عنوان مهمانان ویژه حضور خواهند داشت.

اجرای ۵ گروه موسیقی تا نشست ماهانه «عصر شعر و ترانه»

نشست ماهانه «عصر شعر و ترانه»

نشست ماهانه مشترک شاعران و ترانه‌سرایان با اهالی موسیقی با عنوان «عصر شعر و ترانه» پنجشنبه- ششم اردیبهشت‌ماه- ساعت ۱۵:۳۰ با حضور جمعی از چهره‌های هنری و ادبی و علاقه‌مندان به شعر و ترانه و موسیقی با مشارکت موسسه فرهنگی هنری پیشگامان شعر نوین ایرانیان در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه‌سرای نام‌آشنای کشور اجرای این برنامه ادبی را برعهده دارد و علیرضا بدیع به عنوان کارشناس شعر کلاسیک، مهدی ایوبی به عنوان کارشناس ترانه و صابر سعدی‌پور به عنوان کارشناس شعر آزاد در عصر شعر و ترانه حضور دارند.

حضور در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان برای شعرخوانی در این محفل می‌توانند اینجا مراجعه و ثبت‌نام کنند.

اجرای ۵ گروه موسیقی تا نشست ماهانه «عصر شعر و ترانه»

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha