۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85455445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه‌های دهه کرامت با استفاده از ظرفیت‌های مردمی باشکوه برگزار شود

زنجان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ شهر زنجان گفت: برنامه‌های دهه کرامت با هم افزایی بیشتر دستگاه‌های متولی امر و استفاده از ظرفیت‌های مردمی باشکوه برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت‌، افزود: برای پیشبرد بهتر برنامه ها، دستگاه های مربوط از انجام کارهای موازی اجتناب‌ کنند.

وی اضافه کرد: برای کاربردی کردن و هماهنگی بیشتر دستگاه ها در این زمینه، کمیته عملیاتی ذیل ستاد دهه کرامت تشکیل شود تا به نحو مطلوبی برای برگزاری برنامه های این دهه اقدام شود.

امام جمعه زنجان بر لزوم استفاده از ظرفیت دهه کرامت برای ایجاد شور و نشاط در جامعه تأکید کرد و گفت: در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های مردمی در برنامه های دهه کرامت استفاده کرد.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: دستگاه‌های متولی فرهنگی که بودجه‌ دریافت می کنند می توانند در پیشبرد برنامه های دهه کرامت پیشگام باشند و نقش حمایتی را داشته باشند.

برنامه های دهه کرامت متناسب با گروه‌های هدف برگزار شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه برنامه دهه کرامت با شور و نشاط خاصی برگزار شود، گفت: نشاط نیاز اساسی جامعه است و باید به آن توجه کرد.

ابوالفضل رفیعی افزود: این در حالی است دشمنان با برنامه های متعدد درصدد القای ناامیدی در جامعه هستند و موضوع نشاط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های متناسب با نیازهای گروه‌های هدف برگزار شود، گفت: در این برنامه ها مباحث تبیینی، اعتقادی و تربیتی مد نظر قرار گیرد.

این مسوول به لزوم فضاسازی گسترده برنامه های دهه کرامت تاکید کرد و گفت: دستگاه های متولی در این خصوص ضعیف عمل می کنند و باید برای فضاسازی، برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

افزایش شادی و نشاط اجتماعی از اهداف برنامه های دهه کرامت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز به برنامه های دهه کرامت در استان اشاره کرد و گفت: طی ۲ سال اخیر هماهنگی برگزاری برنامه های این دهه به این نهاد واگذار شده است.

حجت الاسلام علی ناصر با بیان اینکه در این دهه،‌ خادمین بارگاه حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) در استان حضور می یابند، گفت: برگزاری مراسم روز دختر و تجمع دانش آموزان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و اجرای طرح تلاوت در شب از جمله برنامه های این دهه است.

این مسوول، افزایش شادی و نشاط اجتماعی، تکریم سه میلاد نورانی در این دهه، استفاده از ظرفیت نخبگان و روحانیون و توجه به اصل ولایتمداری و ترویج ازدواج آسان را از برنامه‌های این دهه ذکر کرد.

وی بهره گیری از ظرفیت‌های مجازی، افزایش شور و نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و بهره گیری از تبلیغات شهری را از دیگر اهداف این دهه عنوان کرد.

این مسوول به سالروز حادثه طبس اشاره کرد و گفت: امام راحل شکست آمریکا را در این حادثه نتیجه امدادهای غیبی ذکر کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز با بیان اینکه در زمان حاضر ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال است، گفت:می توان از ظرفیت این کانون ها با هدف مردمی سازی جشن های دهه کرامت استفاده کرد.

محسن اسلامی افزود: در این دهه برنامه‌هایی از قبیل کرسی تلاوت قرآن و برگزاری جشن در مساجد استان با نام امام رضا (ع) برگزار خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد جشن های دهه کرامت در مساجد روستایی نیز برگزار شود.

دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در یک ذی‌القعده آغاز می شود و با ولادت برادرش امام رضا(ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای یک ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنج ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha