عملیات ساخت سه هزار و ۷۴۳ واحد نهضت ملی مسکن لرستان در دست اجراست

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: عملیات ساخت سه هزار و ۷۴۳ واحد نهضت ملی مسکن لرستان ویژه محرومان و نیازمندان در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهزاد شاکرمی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر ۱۹ آذر ۱۴۰۰ رییس جمهور به استان افزود: سهم لرستان از مجموع واحدهای روستایی، خودمالک و بازآفرینی ۳۰ هزار واحد است که به دلیل مشکلات تامین زمین تا حدودی دیر اجرایی شد.

وی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۲۲۴ هکتار زمین در استان تامین شده و در مجموع کار آماده سازی زمین و ساخت ۱۷ هزار و ۴۹۰ واحد در است اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین گفت: ۱۸ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال در قالب ۲۳ مصوبه سفر لحاظ شد که ۶ پروژه با ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در حوزه راهداری، چهار پروژه با ۳ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال در حوزه شرکت ساخت و توسعه راهها و مابقی با هشت هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال مربوط به بخش راه هستند.

شاکرمی افزود: توسعه چهار خطه های منتهی به مرکز استان، ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد و پنج هزار نفری بروجرد، کتابخانه عمومی خرم آباد، حذف نقاط حادثه خیز و تجهیز ماشین آلات سنگین جزو این مصوبات بوده است.

وی در خصوص تونل اسپژ سلسله نیز اظهار داشت: این طرح با پیش بینی اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال ۲۲ درصد پیشرفت دارد و تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال از اعتبار آن تخصیص یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز گفت: ۱۰ پروژه سفر رییس جمهور در این حوزه به طور کامل اجرایی شده است اما ۲ پروژه مربوط به شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش وضعیت مطلوبی از نظر اعتباری ندارد.

سامان والی زاده اظهار داشت: ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم آباد به عنوان ابرپروژه این حوزه احداث شده و چمن و سکوهای آن در دست اقدام است که پیش بینی می شود تا آخر خرداد امسال در قالب ماده ۲۷ واگذار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha