۸۰ میلیون یورو در حوزه مدیریت پسماند شهر همدان سرمایه گذاری می‌شود

همدان- ایرنا- شهردار همدان گفت: برای سرمایه گذاری در حوزه پسماند تفاهم نامه ای با یک شرکت بین المللی به ارزش ۸۰ میلیون یورور آماده امضاء و منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مسعود حسینی روز سه شنبه در آیینی به مناسبت زمین پاک و تجلیل از برگزیدگان مسابقه مدیریت پسماند اظهار کرد: عوامل بهداشتی و زیست محیطی برای این مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار است که نمونه آشکار اهمیت و توجه به این مسائل راه اندازی و تشکیل اداره محیط زیست در شهرداری است.

وی اضافه کرد: در بودجه ۴۴ هزار میلیارد ریالی که شهرداری همدان پیش بینی کرده بسیاری از طرح ها همسو با اهداف محیط زیست از جمله نوسازی ناوگان عمومی، خرید اتوبوس و ون است.

شهردار همدان اضافه کرد: مصرف شن و ماسه و نمک در فصل زمستان یکی از عوامل موثر در بروز خسارت به فضای سبز به شمار می رود بنابراین امسال با بهره گیری از رویکرد علمی و دانش محور ضمن کاهش مصرف شن و ماسه با «محلول پاشی» میزان استفاده از نمک کاهش یافت.

حسینی ادامه داد: در راستای نوسازی نوگان اتوبوس ۱۲ دستگاه جدید خریداری و در مجموع ۵۱ درصد از ناوگان اتوبوسرانی شهرداری همدان نوسازی، بهسازی، ارتقای کیفیت و به روز می شود.

وی بیان کرد: در عین حال قرار است تا پایان سال در راستای ارتقای کیفیت ۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت نقد و از این محل برای خرید اتوبوس جدید استفاده شود.

شهردار همدان گفت: شهرداری همدان بیشترین میزان کمک را به ناوگان عمومی برای نوسازی داشته است و در این راستا برای «ون» ها با توجه به بالا بودن قیمت این نوع خودروها، شهرداری به مدت سه سال اقساط متقاضیان به خرید ون را پرداخت کرده تا این افراد ترغیب به نوسازی خودرو شوند.

حسینی اظهار کرد: در راستای نوسازی تاکسی ها نیز مقرر شده ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله به متاضیان پرداخت شود که ۳۰۰ تاکسی یک سال گذشته نوسازی شده و برای ۱۱۰ تاکسی حواله صادر شده است.

وی بیان کرد: ۲ پارک فرامنطقه ای در سد اکباتان و «ولایت» در فخرآباد واقع در جاده حیدره احداث می شود که به زودی زیر ساخت های آن توسط شهرداری مهیا و آماده جذب سرمایه گذار می شپد.

حسینی ادامه داد: ساخت پارک ۱۲ هکتاری در حاشیه اداره پسمانده شهرداری در حال انجام است که تاکنون ۵۰ درصد تملک شده و مابقی در دست پیگیری است.

اجرای طرح «گرفتن برق از پسماند» توسط شرکت آلمانی در همدان

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: اجرای طرح «گرفتن برق از پسماند» به عنوان یک اولویت در دستور کار شهرداری و شورای شهر بوده و این طرح توسط یک شرکت آلمانی در دست اجرا است.

علی اکبر نظری اضافه کرد: شورای شهر در بودجه امسال ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقلی در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین برای مکانیزه کردن آبیاری در پارک ها و بوستان ها ۷۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده بود که بخشی از کار با هدف مدیریت منابع آبی انجام شده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث پارک فرامنطقه ای فخرآباد و ۱۰۰ میلیارد ریال برای پارک فرا منطقه ای اکباتان پیش بینی شده است.

نظری با انتقاد از آموزش و پرورش بیان کرد: این نهاد باید فرهنگ حفظ طبیعت و کاشت نهال و توسعه فضا سبز را از سنین پایه به دانش آموزان آموزش دهد در حالی که اقدام به قطع درختان می کند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه سیاست‌های خدمات شهری محیط زیست محور است، گفت: در این راستا کارهای مقدماتی و مناقصه برای تامین دستگاه سنجش آلودگی هوا صورت گرفته است.

حامید جلیلوند افزود: در راستای توجه به محیط زیست نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مدنظر قرار گرفته و امسال بودجه قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی یادآوری کرد: تمهیدات ویژه‌ای سال گذشته در حوزه برف‌روبی و فضای سبز داشتیم که با همکاری امور آب و آزادسازی حریم رودخانه‌ها این مناطق به جای تبدیل شدن به کانونی برای سیلاب به مسیر زیبای گردشگری تبدیل می شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha