ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد

شهرکرد - ایرنا - ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه پنجم اردی‌بهشت‌ماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه با حضور استاندار، امام جمعه شهرکرد، مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری گفت: کنگره‌های شهدا با رویکرد هنرمندانه برگزار می‌شود.

سردار عبدالرضا آزادی در این آیین افزود: کنگره‌های شهدا باید در قالب یک کار هنری، فراگیر و جریان‌ساز بتواند ذهن آحاد استان را درگیر کند و برنامه کنگره‌های شهدا جریان‌ساز، هنرمندانه و همراه با تولیدات هنری فاخر باشد.

مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه از ۲ سال گذشته تاکنون همه کنگره‌های شهدا حداقل یک فیلم سینمایی تولید کرده‌اند، گفت: در این ارتباط هر کنگره شهدا باید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ مستند پرمحتوا و یک فیلم سینمایی تولید کند.

وی یادآور شد: در کنگره‌های پارسال و امسال که در حال برگزاری است حداقل ۱۰ فیلم سینمایی در دستور کار قرار داده‌ گرفته است.

آزادی گفت: کنگره‌های شهدا به عنوان یک نمایش بزرگ میدانی و هنری و شناسنامه انقلابی و دفاعی استان برای جوانان به شمار می‌روند.

وی تاکید کرد: تهیه و تدوین شناسنامه ایثار و شهادت در مقابل جنگ فرهنگی و تلاش دشمن برای القای بی‌هویتی در جامعه، یک کار هویت‌ساز و امیدآفرین است که باید هنرمندانه برای جوانان و نوجوانان به تصویر کشیده شود.

آزادی بر ضرورت تهیه و تدوین کاری هنری، فراگیر و جریان ساز در دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری که بتواند ذهن آحاد استان را درگیر شهدا کند، تاکید کرد.

مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با تاکید بر اینکه کنگره‌های شهدا باید شهید محور باشند، گفت: باید با سرگذشت پژوهی شهدا را شناخت و آن‌ها را به جامعه معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای شناخت شهدا به نهضت سرگذشت پژوهی نیاز است، گفت: سرگذشت پژوهی نیاز به سوژه دارد و در این خصوص نیاز است که کمبودها برطرف شود.

آزادی زنده نگه‌داشتن یاد شهید و انتقال پیام شهدا به جامعه با زبان هنر را از مهمترین رویکردهای کنگره‌های شهدا عنوان کرد.

وی ادامه داد: انتقال پیام شهدا با زبان هنرمندانه به نسل جوان موجب می‌شود نوجوانان امروز نیز پیام دفاع مقدس را آنطور که نسل‌های گذشته دریافت کرده‌اند بفهمند.

مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه هدف از برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا را جریان‌سازی فکری و امید آفرینی عنوان کرد.

امام جمعه شهرکرد: هنرمندانه آرمان‌های شهدا درجامعه ترویج و تبیین شود

نماینده ولی فقیه در چهامحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت: آرمان شهدا باید در جامعه هنرمندانه ترویج و تبیین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام افزود: برگزاری کنگره و یادواره شهدا فرصتی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین آرمان شهدا است که باید این آرمان‌ها زنده نگهداشته شود تا حق شهدا ادا شود.

وی بر استفاده از ظرفیت هنر در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و همچنین معرفی رشادت‌های آنها برای نسل جدید تاکید کرد و گفت: هنر باید در کشور رنگ و جلای شهدای پیدا کند و هنرمندان باید آرمان شهدا را در جامعه ترویج کنند.

امام جمعه شهرکرد گفت: نباید اجازه داد که در مسیر نورانی شهدا تحریف ایجاد شود و یا راه شهدا کمرنگ شود.

وی با اشاره به اینکه با برپایی یادواره‌ و کنگره شهدا گوشه‌ای از دین خود را به شهدای والامقام ادا می‌کنیم، افزود: عظمت شهدا به‌قدری زیاد است که نمی‌توانیم حق واقعی آنان را ادا کنیم و پیام آنان را به جامعه ابلاغ کنیم و راه و مرامشان را ادامه دهیم.

نکونام افزود: این کار و رسالت بسیار سخت و سنگین است و روح بلند شهدا و امداد آنها ما و کشور را تنها نمی‌گذارند و حامی ما بوده و خواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به برگزاری ۲ کنگره شهدا از جمله کنگره شهدای استان و کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور در استان گفت: این برنامه‌ها و یادواره‌ها که عرصه جهاد تبیین هستند، همواره به فضل الهی با همت سپاه استان در شهرها و روستاهای مختلف و محلات برگزار می‌شود و تلاش شده است تا یاد شهدا در این برنامه‌ها زنده بماند و مردم استان نیز با دل‌های شهدایی در این یادواره‌ها حضور پررنگ دارند.

وی افزود: برای برگزاری این کنگره باید جلسات برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر برگزار شود تا آرمان شهدا به برکت این برنامه‌ها همچنان زنده بماند و حق مطلب ادا شود.

دومین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری سال آینده برگزار می‌شود

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دومین کنگره شهدای استان اواسط سال آینده برگزار می‌شود، گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید فاصله زمانی برگزاری کنگره‌های شهدا کم شود و اینکنگره ها در فاصله زمانی سه تا پنج سال درهر استان برگزارشود.

سردار علی محمد اکبری افزود: نخستین کنگره شهدای استان در سال ۹۴ برگزار شد.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد استان و شهدا شاخص این استان در سال ۱۴۰۳، شهید "ظفر خالدی" شهید شاخص کشوری به عنوان کوچک‌ترین شهید دوران مقدس است.

اکبری افزود: شهید "الیاس ارجمند" به عنوان شهید شاخص عشایری کشوری معرفی شد و باید درباره این شهدا برنامه‌های متعددی اجرا شود که در راستای کنگره شهدا چهارمحال و بختیاری است.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری افزود: در دوران دفاع مقدس ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفری استان به صورت مستقیم به عنوان رزمنده در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و در دوران دفاع مقدس کانامه درخشانی داشتند.

به گفته وی، رویکرد کنگره‌های شهدا از ۲ سال گذشته به سمت رویکرد هنری انتقال داده شده، گفت: در دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری بیشترین ظرفیت استفاده از ظرفیت ماندگار هنری باشد.

به گزارش ایرنا،نخستین کنگره ملی سرداران و ۲ هزار و ۴۳۷ شهید استان چهارمحال و بختیاری ۱۵ مهرماه ۱۳۹۴ در شهرکرد برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha