اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی از اختصاص چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی "جواد قناعت" روز چهارشنبه با اعلام این خبر از نتایج دیدار خود با "سعید جغتایی" رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور گفت.

وی افزود: اختصاص مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی از مهمترین نتایج این دیدار بود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی درخصوص روند اجرای پروژه‌های مربوط به مصوبات سفر در استان، تکمیل و تحقق صد درصدی آنها به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شد.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در روند تخصیص اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رئیس جمهور گفت: مقرر شد مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی در مرحله اول تخصیص‌های سال ۱۴۰۳ به استان خراسان جنوبی اختصاص یابد.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ و سفر دوم استانی ۲۴ و ۲۵ آذر ۱۴۰۱ انجام شد که مصوبات راهگشایی در حوزه زیرساختی و عمرانی برای این استان به همراه داشت.

استاندار خراسان جنوبی پس از دیدار با "مسعود شکیبایی فر" رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه هم گفت: روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان با کمک روش‌های تامین مالی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی شتاب می‌گیرد.

قناعت اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت راه‌ها در راستای ارتقای ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باندهای دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد.

استاندار گفت: در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باندهای دوم، محورهای اصلی و راه‌های روستایی استان، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باندهای دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه، ارائه شد.

وی ادامه داد: روش‌های تامین مالی تکمیل باندهای دوم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی مانند تهاترها و ماده ۵۶ در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور هم قول مساعد داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان داشته باشد.

در این دیدار که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، براساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، استان خراسان جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باندهای دوم و پروژه‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha