۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85455630
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

طرح نهضت ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان اصفهان در حال اجراست 

اصفهان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با بیان‌اینکه طرح نهضت ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجراست، گفت: پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح، در شهرهای شهرضا، مبارکه، دولت‌آباد و دهاقان بیشتر از سایر شهرهاست.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن روز چهارشنبه افزود: بیش از ۴۶۱ هزار نفر در قالب این طرح ثبت نام کردند که در مجموع افزون بر ۱۳۱ هزار نفر تأیید نهایی شدند.
وی با بیان‌اینکه بیش از۴۶ هزار و۷۰۰ نفر از متقاضیان آورده ۴۰ میلیون تومان خود را تکمیل کردند، ادامه داد: هزینه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به زمان شروع، مشخصات فنی، تعداد طبقات و مساحت متفاوت و به نسبت پیشرفت طرح از متقاضیان اخذ و در نهایت به قیمت تمام شده واگذار می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان اظهار داشت: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن۵۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و مجموع دوران مشارکت و اقساط ۲۰ سال است و در هنگام تحویل واحد، فرایند فروش اقساطی انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح در استان، در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت، سقف، سفت‌کاری و نازک کاری بوده و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسند.
قاری قرآن خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان در شهرهای شهرضا، مبارکه، دولت‌آباد و دهاقان بیشتر است.
وی با بیان اینکه کیفیت ساخت مسکن در اجرای این طرح مطابق مقررات ملی ساختمان است، عنوان کرد: ۱۳ پیمانکار در ساخت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، «نهضت ملی مسکن» طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در اُفق چهار ساله، دولت مُصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha