چهار هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل مقاوم‌سازی شد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اعلام کرد: طی یک سال گذشته چهار هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل برابر آخرین ضوابط فنی و عمرانی مقاوم سازی شده است.

حامد کیخسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال برای مقاوم سازی مسکن روستایی در استان اردبیل، هفت هزار و ۵۰۰ واحد سهمیه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات بانکی طرح مقاوم سازی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزود: با پرداخت این تسهیلات امسال هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی استان اردبیل با پرداخت وام با بهره پنج درصد و با اقساط ۲۰ ساله مقاوم سازی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین از آغاز روند معرفی متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به بانک‌های عامل در سال جدید خبر داد و اظهار کرد: با اجرای این طرح، روند احداث مسکن مقاوم در برابر حوادث در روستاهای استان اردبیل تسریع می‌شود.

وی خواستار استقبال روستاییان استان از این فرصت ویژه شد و اظهار کرد: استان اردبیل در اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.

کیخسروی، میانگین مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در مناطق روستایی کشور را ۵۸ درصد ذکر کرد و ادامه داد: نرخ مقاوم سازی مسکن روستایی در استان اردبیل ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و ۶۴ درصد است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۶۶ هزار واحد از این واحدهای مسکونی در برابر حوادث مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در ادامه از اجرا و افتتاح ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در قالب طرح هادی در سطح روستاهای استان اردبیل در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: روند اجرای طرح هادی در روستاهای استان امسال نیز ادامه می یابد و به زودی برنامه اجرایی سال جاری نهایی و جهت اجرا در دستور کار قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha