حمله پلیس آمریکا به معترضان حامی فلسطین مقابل خانه سناتور ارشد کنگره

تهران- ایرنا- پس از تصویب بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری از سوی مجلس سنای آمریکا که شامل کمک به رژیم صهیونیستی هم می‌شود، آمریکایی‌های حامی فلسطین مقابل خانه «چاک شومر» رهبر اکثریت این مجلس دست به تظاهرات زدند، اما با واکنش پلیس نیویورک روبرو شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه خبری فاکس، معترضان مخالف رژیم اسرائیل، مقابل خانه سناتور چاک شومر رهبر اکثریت سنای آمریکا بازداشت شدند.

گفته می‌شود معترضان در اعتراض به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، تظاهراتی را مقابل خانه این چهره شناخته شده دموکرات ها برگزار کردند.

این اعتراضات پس از آن صورت گرفت که مجلس سنای آمریکا بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری برای حمایت از اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان را تصویب کرد.

این تظاهرات که توسط گروه‌های حامی فلسطین سازماندهی شده بود، تحت عنوان «سدر در خیابان» در دومین شب از عید فصح یهودیان برگزار شد.

عکس‌های این تظاهرات نشان می‌دهد که گروه‌های بزرگی از معترضان از شومر می خواستند تا از پایان کمک تسلیحاتی آمریکا به رژیم اسرائیل همزمان با جنگ جاری در غزه حمایت کند.

گزارش ها حاکی است پلیس نیویورک چندین تن از معترضان را بازداشت کرده است.

این تظاهرات به ویژه پس از تشدید اعتراضات ضد اسرائیلی در نیویورک مورد توجه قرار گرفته است.

از روز جمعه، صدها دانشجو در دانشگاه های کلمبیا، ییل، نیویورک و دانشگاه های دیگر آمریکا به دلیل مواضع ضداسرائیلی خود دستگیر شده اند.

هفته گذشته بیش از ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کلمبیا دستگیر شدند، به گونه ای که این دانشگاه شناخته شده آمریکایی تصمیم به لغو کلاس های حضوری با هدف کاهش تنش ها گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha