راه های سفر به استانبول، مقصدی جذاب برای گردشگری

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۲
کد خبر: 85455696
راه های سفر به استانبول، مقصدی جذاب برای گردشگری

راه‌های سفربه استانبول کدامند؟استانبول یکی ازشهرهای زیبا ترکیه وازبزرگ‌ترین شهرهای این کشور به‌شمار می‌رود. به‌دلیل جاذبه‌های موجود در این شهر به آن عروس استانبول نیز می‌گویند. با توجه به این موضوع هرساله گردشگران زیادی از سرتاسر جهان از جمله ایران به این شهر زیبا سفر می‌کنند.

هتل آوجیلار امره استانبول یکی از بهترین هتل‌های این شهر به‌شمار رفته که عده زیادی از گردشگران آن را برای اقامت انتخاب می‌کنند. برای رفتن به این شهر راه‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین راه‌های سفر به شهر استانبول می‌پردازیم.

راه‌های سفر به استانبول

برای رفتن به شهر استانبول مسیرهای متعددی وجود دارد. هر فردی با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌تواند راه رفتن به استانبول را انتخاب کند. مهمترین این راه‌ها عبارت‌انداز:

تور هوایی و زمینی استانبول

یکی از بهترین راه‌های سفر به استانبول، سفر با تور است که می‌تواند به‌صورت زمینی یا هوایی انجام شود. سفر با تور مزایای زیادی دارد و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد سفر با تور را به سفرهای انفرادی ترجیح دهند. تورهای هوایی معمولاً قیمت بالایی دارند و به‌دلیل فاصله زیاد استانبول از ایران بسیاری از افراد سفرهای هوایی را به سفرهای زمینی ترجیح می‌دهند.

درواقع، بعضی از افراد تحمل مسیر زیاد را نداشته و همچنین، به‌دلیل داشتن بیماری‌های مختلف نمی‌توانند زمینی سفر کنند. در سفر با تور، شما دوستان جدیدی پیدا کرده و با صحبت‌های راهنمای تور می‌توانید از قسمت‌های مختلف بازدید کنید. همچنین، سفر با تور بسیار مقرون به صرف بوده؛ زیرا تورها با بهترین ایرلاین‌ها و هتل‌ها قرارداد بسته و به همین دلیل سفر با آن‌ها نسبت به سفرهای انفرادی قیمت کمتری دارد.

در سفرهای زمینی با تور معمولاً افراد می‌توانند جاده‌های اطراف را دیده و از تماشای جاده‌های اطراف لذت ببرید. همچنین، تورها دارای خدمات ترنسفر و گردشگری هستند و همه این خدمات معمولاً به‌صورت رایگان به شما ارائه خواهند شد. علاوه‌براین، معمولاً در سفر با تور، صبحانه بوفه رایگان است و گردشگران برای آن هزینه‌های پرداخت نخواهند کرد.

سفر به استانبول بدون تور

سفر به استانبول بدون تور با استفاده از وسایل مختلفی انجام می‌شود. مهمترین این وسایل عبارت‌انداز:

سفر به استانبول با هواپیما

سفر با هواپیما به استانبول به‌عنوان روشی سریع و آسان برای رسیدن به ترکیه شناخته می‌شود. با تعیین زمان سفر و خرید بلیط هواپیما، می‌توانید به راحتی این مقصد را برای خود انتخاب کنید. بلیط هواپیما را می‌توانید به صورت یک طرفه یا رفت و برگشت بر حسب نیاز و زمان مسافرت خود رزرو کنید.

راه های سفر به استانبول، مقصدی جذاب برای گردشگری

سفر زمینی به استانبول با اتوبوس یا قطار؟

اگر تصمیم به سفر زمینی به استانبول گرفته‌اید، می‌توانید با استفاده از بلیط اتوبوس به این شهر گردشگری برسید. در حال حاضر، سفر با اتوبوس از شهرهای تهران و تبریز به استانبول انجام شده و از مرز بازرگان وارد ترکیه می‌شوید. در تهران، به پایانه آزادی و بیهقی و در تبریز به ترمینال مرکزی این شهر مراجعه کنید.

اگر از قطار استفاده کنید، باید به وان ترکیه بروید و سپس با وسایل نقلیه موجود به استانبول بروید. اما اغلب مسافران به‌دلیل عدم وجود مسیر ریلی مستقیم به استانبول، این روش را انتخاب نمی‌کنند.

با این حال، برای سفر ارزان به استانبول، توصیه می‌شود از اتوبوس استفاده کرده و برای سایر شهرهای ترکیه مانند وان و آنکارا از قطار استفاده کنید.

سفر به استانبول با خودروی شخصی

یکی از روش‌های سفر به استانبول، استفاده از خودروی شخصی است، که نیازی به خرید بلیط ندارد و می‌توانید خودتان را به یکی از مرزهای ایران و ترکیه برسانید. مرز بازرگان در تبریز، که کوتاه‌ترین و متداول‌ترین مرز است، مدت زمان سفر زمینی از تبریز به استانبول حدود ۱۸ ساعت می‌باشد.

مرز رازی در خوی نیز پس از حدود ۲ ساعت به وان ترکیه می‌رسید و سپس مسیری ۱۶۰۰ کیلومتری تا استانبول طی می‌شود. همچنین، مرز سرو در ارومیه پس از حدود ۳۰۰ کیلومتر به وان ترکیه می‌رسید و سپس مسیری ۱۶۰۰ کیلومتری تا استانبول را طی خواهید کرد.

سفری آسان با فلای تودی

فلای تودی به عنوان یکی از خدمات جذاب در صنعت مسافرت، خدماتی چون فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل ارزان را نیز ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت فلای تودی، بلیط‌های هواپیما را برای مقاصد داخلی و بین‌المللی رزرو کنند. این خدمت امکان مقایسه قیمت بلیط‌ها و انتخاب بهترین گزینه را برای مسافران فراهم می‌کند.

همچنین، مشتریان می‌توانند از طریق فلای تودی هتل‌های مختلف را برای اقامت در مقصدهای موردنظر خود رزرو کنند. این خدمت شامل انتخاب هتل‌های لوکس، متوسط و اقتصادی با امکانات متنوع از جمله صبحانه، اینترنت و سایر خدمات رفاهی است. با استفاده از این خدمات، مسافران می‌توانند تمامی امور مربوط به سفر خود را به راحتی و با اطمینان از انجام دهند، از جمله رزرو بلیط هواپیما و هتل بدون دغدغه. برای سفر به استانبول، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را به فلای تودی بسپارید.

سخن آخر

راه‌های سفر به ترکیه شامل سفر با تور و بدون تور هستند. معمولاً بیشتر افراد سفر با تور را به سفرهای انفرادی ترجیح می‌دهند. در هرحال هر فردی با توجه به بودجه، سلیقه و مدت زمان سفرخود یکی از راه‌های سفری را که در این مقاله بیان کردیم انتخاب می‌کند. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم درباره بهترین راه‌های سفر به استانبول را به دست آورید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha