۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85455703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کنکوری‌ها مراقب باشید/ فروش پرسش‌ها، دام جدید کلاهبرداران اینترنتی

اصفهان–ایرنا – رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان گفت:مُجرمان سایبری با تبلیغات اغواکننده خود در فضای مجازی مبنی بر فروش پرسش‌های کنکور، اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان می‌کنند.

به گزارش ایرنا، از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز چهارشنبه با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله نخست آزمون سراسری افزود: بر این اساس افرادی که امسال در کنکور آزمون خواهند داد، مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

وی تاکید کرد: تاکنون به هیچ عنوان پرسش‌های کنکور قبل از زمان برگزاری و آغاز آزمون پیش‌رو، درج و افشا نشده است.

رییس پلیس فتا اصفهان افزود: این تبلیغات در فضای مجازی در اصل به ۲ صورت انجام می‌شود که یا اصلاً پرسشی در اختیار فرد نیست و او با تبلیغات دروغ بدنبال اخذ وجه است یا پرسش‌هایی که در قبال دریافت پول ارائه می‌شود مربوط به کنکورهای گذشته بوده که به دروغ بعنوان پرسش‌های جدید در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع پرسش‌های کنکور، دانش‌آموزان فریب این نوع تبلیغات جعلی را در فضای مجازی نخورند و از اعتماد به کاربران و واریز وجه برای دریافت پرسش‌ها خودداری کنند زیرا این نوع تبلیغات صرفًا با هدف کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

این مقام انتظامی در عین حال از شهروندان خواست که هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مُجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورتی که در هر ساعت از شبانه‌روز با کلاهبرداری اینترنتی یا برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی خود مواجه شدند، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و هفت اردیبهشت و نوبت دوم در روزهای هفت و هشت تیر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha