معاون استاندار آذربایجان غربی: پایش دقیق مقدمه کاهش آسیب‌های اجتماعی است

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توجه ویژه همه نهادها به مسائل اجتماعی گفت: رصد و پایش دقیق و برنامه ریزی برای کاهش روزافزون این مسائل در استان یک ضرورت به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، رضا ابراهیمی روز چهارشنبه در جلسه شورای اجتماعی آذربایجان غربی افزود: پیگیری و بررسی مسایل اجتماعی از موضوعات اساسی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب به شمار می رود که البته در یک سال گذشته اقدامات خوبی برای مقابله و پیشگیری در این زمینه ابلاغ و اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: شورای اجتماعی در سطح شهرستان های آذربایجان غربی نیز تشکیل شده و موضوعات مختلف مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: دستگاههای مختلف اقدامات زیادی در این زمینه انجام می‌دهند و هم افزایی در زمینه دست یابی به خروجی های ایده آل در قالب شورا ممکن می شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: در تعداد طلاق این استان پایین تر از میانگین کشوری قرار دارد و در مرز رسیدن به این میانگین است.

افشار کبیری افزود: همه برنامه ریزی ها باید به سمت کاهش میزان طلاق در جامعه برود که در این خصوص فرهنگ سازی و لزوم توجه به شاخص ها در ازدواج بسیار ضروری است.

وی یکی دیگر از مشکلات اجتماعی استان را وجود سکونتگاه های غیررسمی عنوان کرد و ادامه داد: حدود ۱۷۶ سکونتگاه غیررسمی در شهرهای مختلف داریم که برای ساماندهی آنها برنامه ابتکاری شنبه های محرومیت زدایی تمهید شده و مصوبات این برنامه در دست پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha