شولتس: اروپا باید به کمک‌های اوکراین ادامه دهد

تهران-ایرنا- «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) گفت که اروپا باید به ارائه کمک‌ها به اوکراین حتی پس از تصویب بسته کمکی بزرگ آمریکا ادامه دهد.

به گزارش ایرنا از روزنامه گاردین، با این حال صدراعظم آلمان به صراحت اعلام کرد که همچنان از ارسال موشک‌های کروز دوربرد «تاروس» به کی‌یف خودداری می‌کند.

اولاف شولتس پیشرفت‌های حاصل شده در بسته کمک‌های نظامی ایالات متحده را که ماه‌ها به تعویق افتاده بود، «نشانه نویدبخش و ضروری» توصیف کرد.

وی افزود: با این حال همچنین می‌خواهم به صراحت اعلام کنم که این تصمیم ایالات متحده، ما را در اروپا از وظیفه گسترش بیشتر حمایت خود از اوکراین معاف نمی‌کند.

شولتس این اظهارات را پس از دیدار با ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس در برلین بیان کرد. این ۲ کشور، بزرگ‌ترین تامین‌کننده کمک‌های نظامی اروپا به اوکراین هستند و متعهد شدند که کمک‌ها را تا هر زمانی که جنگ مسکو و کی‌یف طول بکشد، ادامه دهند.

صدراعظم آلمان که کشورش به تازگی متعهد شد سومین سامانه پاتریوت را به اوکراین ارائه کند، بار دیگر از سایر کشورهای اروپایی که این سامانه را دارند درخواست کرد تا بررسی کنند که می‌توانند آن را به کی‌یف ارائه کنند یا خیر.

سوناک که روز سه‌شنبه وعده کمک‌های نظامی جدید به اوکراین را داد، از تلاش‌های آلمان به‌ طور ویژه در زمینه ارائه سامانه دفاع هوایی تمجید کرد.

به گزارش ایرنا، روسیه به دنبال نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو از سوی غرب، پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد و کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکنون با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی از کی‌یف، مسیر هرگونه دیپلماسی برای پایان دادن به آتش این جنگ را مسدود کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha