زورخانه قدیمی پایتخت در ده‌ونک مرمت شد

تهران بزرگ - ایرنا - یکی از قدیمی‌ترین زورخانه های شهر تهران پس از مرمت و تعمیرات اساسی در محله ده ونک بازگشایی شد و در خدمت ورزشکاران قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شهردار منطقه سه تهران شامگاه چهارشنبه در مراسم بازگشایی این زورخانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه زورخانه ده ونک یا زورخانه قمر بنی هاشم از مجموعه‌های فرهنگی قدیمی تهران است و شاید قدمت آن به یک قرن برسد.

حمید جوانی گفت: ویژگی خاص این مجموعه این است که مالک آن مردم هستند چراکه سایر مجموعه ها معمولا مالکیت خصوصی یا دولتی دارند.

وی افزود: تلاش بر این بود که بافت قدیمی این زورخانه را حفظ کنیم و در عین حال بازسازی، نوسازی و احیای آن را برای بهره وری بیشتر داشته باشیم که با اعتبار در نظر گرفته شده توسط شورای اسلامی شهر تهران تقویت و نوسازی اساسی در آن انجام شد.

جوانی با بیان اینکه ورزش‌های باستانی ریشه در تاریخ، فرهنگ، دین و مذهب ما دارد، ادامه داد: در برنامه شهرداری تهران نیز تقویت و توسعه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای وجود دارد و بر همین اساس تلاش کردیم تنها مجموعه زورخانه‌ای منطقه را تقویت و نوسازی کنیم.

زورخانه قدیمی پایتخت در ده‌ونک مرمت شد

شهردار منطقه سه تاکید کرد: مدیریت این مجموعه با مردم محله است و هیچ دخل و تصرفی در فضای زورخانه و اطراف آن نداریم.

وی در ادامه در خصوص دیگر پروژه‌های منطقه ده ونک با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم پروژه‌های فرهنگی را در محله‌های کم برخوردار از این نظر در منطقه توسعه دهیم افزود: کتابخانه ده ونک در شهریور ماه افتتاح می‌شود.

به گفته جوانی، سرای محله ده ونک امسال کلنگ زنی می‌شود و سال آینده با کاربری‌های متنوع و متفاوت در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha