۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85456253
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۸
کد خبر: 85456253
دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا طی شبانه روز گذشته در برخی مناطق استان به زیر صفر درجه رسید.

مرتضی قدیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ طی این مدت ایستگاه فرودگاه زنجان با دمای هوای منفی سه درجه سانتیگراد به عنوان سردترین منطقه استان ثبت شد.

وی یادآور شد: طبق نقشه های هواشناسی از امروز تا پایان روز دوشنبه هفته آینده شرایط جوی پایداری برای استان پیش بینی شده و طی این مدت آسمان اغلب مناطق صاف است که در بعدازظهرها با وزش باد همراه می شود.

قدیمی اظهار داشت: صبح امروز شاهد کاهش محسوس و موقت دما در اغلب مناطق استان بودیم که از فردا /جمعه/ روند افزایشی به خود می گیرد.

قدیمی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته گیلوان در شهرستان طارم با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین منطقه استان زنجان بود، افزود: دمای فعلی شهر زنجان هشت درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی یک و ۱۷ درجه، ابهر یک و ۱۷، خرمدره چهار و ۱۶ درجه، آب‌بر ۱۲ و ۲۴ درجه، قیدار منفی سه و ۱۵ درجه، سلطانیه منفی یک و ۱۶ درجه و ماهنشان ۶ و ۲۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha