ایجاد رونق اقتصادی رهاورد ورود هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد – ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستور رییس‌جمهور در دور دوم سفر استانی به این استان در خصوص ورود و سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها گفت: ایجاد رونق اقتصادی از مهمترین رهاوردهای ورود هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به این استان است.

ابراهیم رییسی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به عنوان پیشران و الگوساز به شمار می‌روند و با اجرای طرح‌های اقتصادی و احیای واحدی راکد رونق و توسعه را برای استان به دنبال دارند.

وی اظهار داشت: هر چند ورود هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به استان موجب اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی و ایجاد تعداد معدودی شغل می‌شود اما آنچه برای استان مهم به شمار می‌رود ایجاد صنایع پایین دستی و تجمع کسب و کارهای مختلف است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری چهارمحال و بختیاری جذب هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری را یکی از راهبردها و نقشه راه استان عنوان کرد و گفت: بیشتر طرح‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده در استان از جمله طرح‌های بزرگ اقتصادی هستند که این طرح‌ها خود به نوعی پیشران وموجب ایجاد رونق و تحرک در منطقه می‌شود.

تعیین تکلیف پتروشیمی بروجن

رییسی یکی از مهمترین تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در دور دوم سفر استانی رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری را تعیین تکلیف و تغییر خط تولید پتروشیمی بروجن از تولید پلی اتیلن سنگین به کریستال ملامین پیشرفته عنوان کرد.

به گفته رییسی، پتروشیمی بروجن یکی طرح‌های بزرگ اقتصادی معطل و بر زمین مانده چهارمحال و بختیاری پس از ۱۷ سال است که در سفر دوم رییس جمهور به این استان و امضای قراردادی بین استاندار و مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تعیین تکلیف شد.

وی ادامه داد: برای تعیین تکلیف پتروشیمی بروجن ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز بود که تامین این مبلغ برای استان امکان‌پذیر نبود و باید بخشی از این سرمایه‌گذاری از سوی هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ انجام می‌شد که با دوراندیشی دولت سیزدهم این امکان برای استان فراهم شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تامین مواد اولیه کریستال ملامین پیشرفته از پتروشیمی لردگان یادآور شد: صنایع پایین دستی با راه‌اندازی این صنایع در استان ایجاد می‌شود.

رییسی تاکید کرد: راه‌اندازی طرح‌های بزرگ اقتصادی بدون لحاظ صنایع پایین دستی رونق اقتصادی برای مردم به ارمغان نمی‌آورد.

سرمایه‌گذاری شستا برای احداث دامداری سه هزار راسی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای احداث دامداری سه هزار راسی در استان گفت: هم اکنون این طرح در مرحله صدور پروانه تاسیس و انعقاد قرارداد قرار دارد.

تامین آب معدنی اربعین امسال از چهارمحال و بختیاری

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه خرید یک واحد بسته‌بندی آب معدنی از سوی جمعیت هلال احمر گفت: این واحد بسته‌بندی آب معدنی در شهرستان فارسان شناسایی و خریداری و براساس برنامه‌ریزی انجام شده آب آشامیدنی زائران اربعین امسال از چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود.

توسعه کشت گیاهان دارویی

رییسی کشت گیاهان دارویی در اراضی تحت اختیار جمعیت هلال احمر در شهرستان لردگان و بروجن را از دیگر تفاهم‌نامه‌های استان عنوان کرد و گفت: این کار با همکاری یکی از شرکت‌های تخصصی کشور در قالب کشت قراردادی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در ادامه دور دوم سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲ به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha