تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می شود

بندرعباس - ایرنا - معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور با بیان اینکه تصفیه خانه بشاگرد از طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو است، گفت: با توجه به اهمیت و بهره مندی جمعیت زیادی از مردم این شهرستان از اجرای این طرح، در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه امسال آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

به گزارش ایرنا، ذوالفقار مهدی زاده روز پنجشنبه در جریان بازدید از تصفیه خانه در حال احداث شهرستان بشاگرد در شرق هرمزگان، تلاش های مدیرعامل آبفای هرمزگان را در زمینه آبرسانی به روستاها ستود و اظهار کرد: در نشست های هفتگی وزیر نیرو، پیشرفت فیزیکی این تصفیه خانه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی میزان ظرفیت این تصفیه خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این طرح از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و در ۲ سال گذشته با تامین منابع مالی، تکمیل این طرح سرعت گرفته و تلاش می کنیم اعتبارات مورد نیاز آن را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این طرح نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار هرمزگان انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری ها این مهم به سرانجام برسد.

تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این بازدید پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن چهار هزار میلیار ریال است.

عبدالحمید حمزه پور با قدردنی از نگاه بلند و حمایت های وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب و استاندار هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تامین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می شود.

تصفیه خانه آب شهرستان بشاگرد یکی از طرح های مهم و با اهمیت مصوبه سفر اول رییس جمهور به هرمزگان است که با فناوری های روز دنیا و با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی به سرعت در حال احداث است.

با تکمیل این طرح، فرایند تصفیه آب در این مجموعه نیز به روش متعارف انجام و نیاز آبی شهر سردشت بشاگرد و ۵۰ روستای مسیر با جمعیتی افزون‌بر۴۰ هزار نفر از طریق این تصفیه خانه تامین خواهد شد.

شهرستان بشاگرد با ۴۵هزار نفر جمعیت در ۳۳۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و از جمله مناطق کم برخوردار بوده که البته در سال‌های اخیر به‌ویژه در دولت سیزدهم گام‌های خوبی در جهت توسعه و عمران این منطقه به ویژه در حوزه راهسازی و آبرسانی برداشته شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha