۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85456465
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بلینکن: آمریکا و چین اختلاف‌های خود را مسئولانه مدیریت کنند

تهران- ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین اعلام کرد که مهم است واشنگتن و پکن اختلاف‌های خود را به طور مسئولانه مدیریت کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، بلینکن امروز پنجشنبه در دیدار با چن جینینگ رهبر حزب کمونیست در شانگهای گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پایبند به گفت وگوی پیوسته و مستقیم بین دو کشور است.

وزیر خارجه آمریکا ابراز عقیده کرد: این مهم است تا بر ارزش تعامل مستقیم، گفت وگو با یکدیگر و بررسی اختلاف‌ها که واقعی هستند، تاکید شود و به دنبال حل و فصل آنها باشیم.

وی ادامه داد: ما در قبال مردم خود و در واقع جهان، تعهد داریم که روابط بین دو کشور را مسئولانه مدیریت کنیم.

دبیر حزب کمونیست چین در شانگهای نیز در دیدار با بلینکن در مورد «اهمیت شرکت‌های آمریکایی» در این شهر گفت وگو کرد و به وی گفت: اینکه ما همکاری یا رویارویی را انتخاب کنیم، بر رفاه هر دو ملت، هر دو کشور و آینده بشریت تاثیر می گذارد.

بلینکن اولین وزیر خارجه آمریکا است که در طول ۱۴ سال گذشته به شانگهای سفر می‌کند، وی سفر خود به چین را روز چهارشنبه از این شهر اقتصادی آغاز کرد.

در همین حال، یانگ تائو مدیر کل دپارتمان امور آمریکای شمالی و اقیانوسیه وزارت امور خارجه چین در مورد تعارضات همیشگی در روابط پکن- واشنگتن و ضرورت مدیریت آنها، گفت که کشورش در سفر بلینکن بر پنج هدف اصلی متمرکز خواهد بود.

ایجاد درک صحیح، تقویت گفت وگوها، مدیریت مؤثر اختلافات، ترویج همکاری سودمند متقابل و بر عهده گرفتن مسئولیت‌های مشترک پنج هدف اصلی است که این مقام وزارت خارجه چین به آن اشاره کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha