کشت مکانیزه برنج در آمل چه روند طی می‌کند

ساری- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۴ هزار هکتار شالیزار این شهرستان در سال زراعی جاری به صورت مکانیزه کشت شود.

مهرداد فولاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه رونق بازار برنج موجب افزایش امید و اشتیاق شالیکاران به کار و تولید در شالیزار شد، افزود: تأمین ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی برای شهرستان آمل در سال زراعی جاری موجب توسعه و افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون کشاورزی بویژه در مرحله کاشت و نشاء مکانیزه برنج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲۴ هزار هکتار شالیزار این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شود که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۰ درصدی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ واحد بانک نشاء برنج در این شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: کشت مکانیزه برنج با بکارگیری ۷۷۰ دستگاه نشاکار چهار ردیفه و ۱۶۵ دستگاه نشاکار ۶ ردیفه انجام می‌شود.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

این استان با برخورداری از تنها ۲.۵ درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

کشت مکانیزه برنج در آمل چه روند طی می‌کند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha