برنامه‌های پنجشنبه و جمعه شبکه دو سیما

تهران- ایرنا- «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید، جدیدترین قسمت از برنامه «ماه‌ ترین» با بررسی موضوع « درمان‌های ناباروری مردان»، جدیدترین قسمت از برنامه «بیا وسط» با عنوان «بررسی موضوع شغل و اهمیت داشتن آن در زندگی آینده» و دوازدهمین قسمت از برنامه «کار خونه» پنجشنبه و جمعه از شبکه دو پخش می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شبکه دو؛ جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه ۶ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۷:۱۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

در این قسمت از برنامه شخصیت جدیدی به نام «غرغر خان» وارد باغ شادونه می‌شود و لحظات شیرینی را به همراه خاله شادونه و بقیه شخصیت های باغ شادونه برای کودکان رقم می زند.

در هر قسمت از «باغ شادونه» ماجراهای جدیدی اتفاق می افتد که مهارت‌های کودکانه و مفاهیم اخلاقی، دینی، فرهنگی و اجتماعی را در قالب داستان‌هایی شاد و هیجان‌انگیز به بچه‌ها آموزش می‌دهد.

«باغ شادونه» کاری است از گروه کودک و نوجوان شبکه دو به تهیه‌کنندگی محسن مناجاتی، کارگردانی علی مختارزاده و اجرای ملیکا زارعی پخش می‌شود و جمعه در همان ساعت تکرار می‌شود.

برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می رود

جدیدترین قسمت از برنامه «ماه‌ ترین» با بررسی موضوع « درمان‌های ناباروری مردان» جمعه ۷ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۸:۱۵ روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

شهریار ربانی در هر قسمت از برنامه «ماه ترین پلاس» میزبان کارشناسی در حوزه‌های مربوط به سلامت پدران و باروری و همچنین نقش آنها در آرامش مادر است که در گفت‌وگویی ساختارمند مخاطب را با خود همراه و در جدیدترین قسمت از این برنامه با حضور نیما نریمانی متخصص اورولوژی در خصوص موضوع «درمان‌های ناباروری مردان» گفتگو می‌کند.

علل ناباروری مردان چندین مورد است که برخی تحت تاثیر شرایط زندگی یا بیماری بوجود می آید و برخی بدون هیچ دلیل و به طور طبیعی ایجاد می‌شود، اما نکته‌ مهم این است که دلایل ناباروری در مردان قابل درمان هستند.

«ماه ترین» کاری از گروه خانواده شبکه دو با اجرای شهریار ربانی، به تهیه‌کنندگی مرجان بیات و با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۱۸:۱۵ به صورت زنده روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»

جدیدترین قسمت از برنامه «بیا وسط» با عنوان «بررسی موضوع شغل و اهمیت داشتن آن در زندگی آینده» پنجشنبه ۶ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۹ روانه آنتن شبکه دو خواهد شد.

برنامه «بیا وسط» در هفدهمین قسمت خود به موضوع بررسی شغل همسر و رابطه آن با کیفیت زندگی مشترک می پردازد. شرایط نامناسب شغلی، ممکن است فرد را دچار درگیری‌های ذهنی زیادی کند و گاهی بار این درگیری‌های ذهنی بر کیفیت زندگی مشترک اثر نامطلوب بگذارد.

این برنامه کاریست از گروه خانواده شبکه دو که شامل محتوای آموزشی در حوزه ازدواج است، و مخاطب اصلی آن جوانان در شرف ازدواج و خانواده‌های آنان هستند؛ و هفدهمین قسمت آن به کارگردانی و تهیه کنندگی سید یزدان ملک آبادی پخش می‌شود.

حضور بانویی کارآفرین و هنرمند در برنامه «کار خونه»

دوازدهمین قسمت از برنامه «کار خونه» با حضور بانویی از استان گیلان، پنجشنبه ۶ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۹:۴۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این قسمت از برنامه «کار خونه» روایت داستان زندگی پر فراز و نشیب «ماهک فرجو» ساکن روستای «ارده» از توابع بخش «پره سر»، شهرستان «رضوانشهر» استان گیلان است که توانسته با توجه به ظرفیت ها و فضاهای موجود در زادگاهش در حیطه دوخت لباس محلی تالش، حصیربافی، گلدوزی روی سنجاق سر، ساخت عروسک «نورجان» و چوبدستی چوپانان و فضاهای موجود روستای محل زندگی اش و راه اندازی کسب و کار، علی رغم شکست‌های متعدد، باعث ایجاد اشتغال‌زایی برای خود، خانواده اش و همچنین ۲۰ نفر از مردم روستای خود و روستاهای اطراف شود. این بانوی هنرمند در حوزه عکاسی نیز فعالیت دارد و توانست با هنرش و به تصویر کشاندن زیبایی های بکر منطقه، نقش به سزایی در جذب گردشگر و شناساندن روستای زیبای ارده داشته باشد.

در این قسمت از مستند عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان ضمن بازدید از طرح اشتغالزایی فرجو، درباره بررسی راهکارهای ساماندهی و حمایتی از مشاغل خانگی توسط کمیته امداد، صحبت می‌کند.

هدف از ساخت مستند «کار خونه» حمایت از مشاغل خانگیست که به عنوان کسب و کاردر جهت ایجاد درآمد در خانواده، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مستند «کار خونه» کاری است از گروه خانواده به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی، کارگردانی رضا داستانی و با مدیریت هماهنگی آزاده بهرامی که دوازدهمین قسمت آن پنجشنبه ۶ اردیبهشت پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha