۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85456590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امور شهروندان برپایه نظام مشارکتی قابل حل است

بوشهر-ایرنا- رئیس مجمع رئوسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: ساختار قانون اساسی به گونه‌ای پیش بینی شده که کار و امور مردم و تصمیم‌های محلی در یک نظام مشارکتی و  برپایه حضور مردم توسط منتخبان آنان اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،" مهدی عباسی " روز پنجشنبه در هفتمین اجلاس مجمع رئوسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در بوشهر اظهار کرد: اگر ساختار یک نظام مشارکتی به درستی تجزیه و تحلیل شود می‌توان دید کسانی که قانون را تدوین و آن مردمی با اکثریت قاطع به آن رای دادند، به دنبال این بودند که در لایه های تو در تو و پیچیده تصمیم گیری در کشور در ابعاد و سطوح مختلف مردم نقش محوری ایفا کنند.

رئیس مجمع رئوسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها تصریح کرد: شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند.

عباسی ادامه داد: رئوسای کمیسیون های شهرسازی ، معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و همفکر و همسو شدند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصلی ترین رمز موفقیت این مجمع حضور یکایک اعضا و استمرار برگزاری این برنامه بوده است و ما موظف هستیم برای ادامه این تشکیلات و ادامه این نهال با یک نگاه بسیار مترقی پدید آمده برای آن فعالیت کنیم.

امور شهروندان برپایه نظام مشارکتی قابل حل است


معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز گفت: در نظریه ها و تئورهایی که شهرسازان ارائه می کنند شهر مثل یک موجود زنده است، موجود یک نظم و انسجام دارد، رشد کمی و کیفی پیدا می کند و به منابع انرژی نیاز دارد.

محمد هادی رستمیان افزود: شهرها در یک ساختار نظام مند می تواند رشد و تعالی پیدا کند.

معاون عمرانی استانداری بوشهر بازآفرینی با نگاه به هویت گذشته بدون حذف آن و ایجاد هویت و تمدن جدید را بسیار مهم و حساس عنوان کرد.

رستمیان گفت: توجه به بافت های ناکارآمد و فرسوده شهر و سکونتگاه های غیر رسمی و یا الحاقاتی به شهر، ساماندهی در این حوزه‌ها یک نگرش بسیار هوشمندانه را می‌طلبد.

رستمیان افزود: نقش شهروندان و بویژه ساکنان بافت چون با گوشت و پوست خود فضا را احساس کردند می توانند به عنوان تسهیل گر به مسئولان در بازآفرینی و ساماندهی کمک شایان و قابل توجهی کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha