۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85456632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لوکاشنکو: ده‌ها سلاح‌ هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس مستقر شده‌اند

تهران- ایرنا- «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که بر اساس توافق صورت گرفته بین مسکو و مینسک، تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در کشورش مستقر شده‌اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، لوکاشنکو امروز طبق توافق بدست آمده بین وی و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در سال گذشته میلادی، گفت که ده‌ها سلاح هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس استقرار یافتند.

بلاروس ژوئن سال گذشته اعلان داشت که مینسک شروع به تحویل تسلیحات کرده است. این اولین باری است که روسیه پس از دوران شوروی موشک‌های هسته‌ای خود را در یک کشور خارجی مستقر می‌کند.

لوکاشنکو در یک نشست خبری همچنین در مورد وضعیت جنگ اوکراین، بیان کرد که یک بن بست در جبهه جنگ اوکراین وجود دارد و شرایط برای شروع مذاکرات آماده نیست.

وی خاطر نشان کرد که متون ابتدایی بحث شده در ترکیه بین مقام‌های روسی و اوکراینی در هفته‌های اول جنگ، می‌تواند به عنوان نقطه شروع مذاکرات باشد.

رئیس جمهوری بلاروس که از استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در کشور خود خبر داده، ابراز داشت که اگر مسکو در پاسخ به اقدام‌های غرب از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند، می‌تواند آخرالزمان اتفاق بیافتد.

مسکو بارها هشدار داده است که حمایت غرب از اوکراین، آنها را در تقابل مستقیم با روسیه قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به درگیری هسته‌ای شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha