سرپرست شهرداری سعیدآباد جاجرود: ۶۰ هکتار پارک جنگلی واقع در حریم به شهر واگذار می‌شود

پردیس - ایرنا - سرپرست شهرداری سعید آبادِ جاجرود گفت: با هدف توسعه گردشگری واگذاری ۶۰ هکتار از پارک های جنگلی واقع در حریم به سعید آبادِ جاجرود در دستور اقدام قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، محمد اندرخواه روز پنجشنبه در نشست ساماندهی اراضی جنگلی محدوده شهر اظهار داشت: با اجرای این طرح، پارک‌های جنگلی واقع در حریم شهرسعیدآباد برای توسعه طرح های خدماتی در زمینه گردشگری و بوم گردی متناسب با محیط زیست ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ایجاد تفرجگاه اقامتی و اکولاژ یا بوم کلبه برای استفاده شهروندان و گردشگران در طول روز به ویژه ایام تعطیل و آخر هفته برنامه ریزی شده که پس از الحاق اجرایی خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: مجموعه شهرداری سعیدآباد نیز تلاش خواهد کرد ضمن صیانت و نگهداری از آن برای توسعه با حفظ حقوق مالکانه دولت بر اساس مصوبات قانونی اقدام کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس در این نشست اظهار داشت: شهرداری سعید آباد جاجرود درطول مدت واگذاری موظف است که پوشش جنگلی دراین حرایم را کامل حفظ کند ومانع از تخریب آن شود.

بیژن کی شمس توضیح داد: سال‌های گذشته تجربه همکاری و تعامل موثری با شهرداری داشتیم که با شرایط خوب و قابل قبولی فضای سبز و جنگل‌ها را نگهداری و برای حفظ و صیانت از این موهبت خدادادی تلاشی بی شائبه کردند.

رئیس شورای اسلامی شهرسعیدآباد نیز در این باره گفت: واگذاری تفرجگاه‌ و پارک‌های جنگلی به بخش خصوصی یا شهرداری منجر به توسعه اقتصادی و رونق گردشگری بخش جاجرود بویژه شهر سعید آباد خواهد شد.

محمد ملکی خاطر نشان کرد: ضرروت دارد که جهت حفظ و نگهداری پارک‌های جنگلی واقع در حریم و محدوده شهر براساس قوانین تصویب شده در جهت توسعه طرح های گردشگری و خدماتی مناسب با محیط زیست و با نظر متولیان و دست اندرکاران حوزه محیط زیست و منابع طبیعی اقدام شود تا به صورت قانونی و مناسب اداره شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایندگان مجلس با طرح و تصویب پیشنهاد امکان واگذاری پارک های جنگلی واقع در حریم و محدوده شهرها به شهرداری ها با حفظ حقوق مالکانه دولت، موافقت کردند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha