ذوب‌آهن، امیدوار به پیروزی در تبریز

اصفهان- ایرنا- تیم فوتبال ذوب آهن عصر امروز(جمعه) در تبریز به مصاف‌ تیم تراکتور می‌رود و با توجه به برد ۲ هفته پیش مقابل این تیم در لیگ برتر، امید زیادی به پیروزی در این دیدار و صعود به مرحله بعدی جام حذفی دارد.

به گزارش ایرنا، تیم‌های اصفهانی ذوب آهن و سپاهان عصر امروز (جمعه) در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور در خانه حریفان به مصاف‌ تیم های تراکتور تبریز و آبی‌پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) می‌روند.

ذوب آهن از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز در ورزشگاه «یادگار امام» تبریز به مصاف تراکتوری می‌رود که هنوز تکلیف سرمربی آن مشخص نشده هرچند بطور موقت حمید مطهری سرمربی این تیم است.

تکرار مصاف ذوب‌آهن و تراکتور که ۲۴ فروردین امسال در ورزشگاه یادگار امام تبریز نیز مقابل هم بازی کردند می‌تواند بر جذابیت‌های دیدار امروز بیفزاید بویژه آنکه دیدار قبلی ۲ تیم با آغاز سیر نزولی تراکتور و خروج از بحران ذوب آهن مصادف بود.

شاگردان محمد ربیعی که از سه بازی آخر ۲ برد ارزشمند به دست آورده‌ و به روزهای اوج‌ خود نزدیک شده اند، عصر امروز در بهترین شرایط ممکن به مصاف سرخ‌پوشان تبریزی می‌روند که در شرایط چندان خوبی به سر نمی‌برند.

ذوبی ها عصر امروز مقابل تراکتور کار سختی پیش رو دارند و بدون تردید سرخ پوشان تبریزی که قهرمانی لیگ را از دست داده‌ اند، برای جبران چند بازی اخیر در لیگ برتر و همچنین برای کسب سهمیه آسیایی با همه توان به میدان خواهند آمد و همین امر کار را برای تیم اصفهانی سخت خواهد کرد.

ذوب‌آهن، امیدوار به پیروزی در تبریز

ذوب‌آهن که تا همین چند هفته گذشته، پیش از بازی با تراکتور در لیگ برتر در بحران قرار داشت و حتی محمد ربیعی، سرمربی این تیم در نشست خبری پس از بازی مقابل «شمس آذر» استعفا کرد ، با برد قاطع در تبریز که نخستین پیروزی این تیم در هشت هفته پیش از این بازی در لیگ برتر بود، توانست بحران‌ها را پشت سر بگذارد و آماده رویارویی در شهرآورد اصفهان شود هرچند در آن دیدار با گل از نقطه پنالتی مغانلو نتیجه بازی را به همشهری خود واگذار کرد ولی نشان داد که از بحران خارج شده است.

ذوبی ها پس از شهرآورد اصفهان در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر در دیدار با آلومینیوم اراک نیز پیروز شدند و با توجه به این برد داخل خانه که پس از ۱۲ ماه بدست آوردند، در بازی عصر امروز دست‌کم از نظر شرایط روحی در وضعیت بهتری نسبت به سرخ‌پوشان تراکتوری قرار دارند که هنوز سرمربی آنها مشخص نیست و با توجه به نتایج هفته های گذشته بویژه شکست چهار بر ۲ از سبزپوشان اصفهانی در شرایط بحران قرار دارند.

شاگردان محمد ربیعی، سرمربی ذوب آهن که در دور برگشت لیگ برتر امسال چهار شکست خانگی در کارنامه خود دارند، در بازی های خارج خانه عملکرد درخشانی بر جای گذاشته اند و این تیم کماکان مانند نیم فصل نخست لیگ برتر در کل بازی های انجام شده با کسب ۲۳ امتیاز از ۱۱ بازی، بهترین تیم در «خانه حریفان» محسوب می شود و تیم های استقلال و پرسپولیس در رده های بعدی و پس از سبزپوشان اصفهانی قرار دارند که این موضوع می تواند برگزاری دیدار امروز جام حذفی این تیم در ورزشگاه یادگار امام تبریز را به امتیازی برای ذوبی ها بدل کند.

ذوب‌آهن، امیدوار به پیروزی در تبریز

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن و تراکتور

بدون تردید ترکیب ذوب‌آهن در دیدار امروز، همان ترکیب سه دیدار قبلی این تیم مقابل تیم های تراکتور در لیگ برتر، سپاهان و آلومینیوم اراک خواهد بود و شاگردان ربیعی که همگی در این سه بازی آخر عملکرد درخشانی داشتند، به این باور رسیده‌اند تیمی که می تواند تراکتور را با چهار گل در لیگ برتر شکست دهد می‌تواند از پس این تیم آن هم بدون سرمربی برآید.

با توجه به آنکه قهرمانی در جام حذفی تنها شانس گاندوها برای کسب سهمیه آسیایی است از این رو به نظر می رسد ذوبی ها با همه توان به مصاف تیم تبریزی خواهند رفت بویژه آنکه برد ۲ هفته پیش تیم اصفهانی به آنها انگیزه دو چندانی داده است.

بازیکن جدیدی به جمع مصدومان ذوب‌آهن تا این جای نیم فصل دوم اضافه نشده است و مصدومانش همان نفرات قبلی در نیم فصل نخست شامل آرش قادری، سبحان خاقانی و پوریا آریاکیا هستند که همگی بدلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی ادامه مسابقات لیگ برتر را از دست دادند.

بدون شک با وجود مصدومان ذوب آهن برگ برنده ربیعی در بازی امروز مقابل سرخ‌پوشان تبریزی، محمدحسین اسلامی هافبک نفوذی سبزپوشان است که در بازی ۲۴ فروردین تیم اصفهانی مقابل تراکتور ۲ از چهار گل ذوبی‌ها را به ثمر رساند.

در آن دیدار برخلاف جریان ابتدایی بازی، این تیم ذوب آهن بود که موفق شد در دقیقه ۳۴ گل اول را به ثمر برساند، پاس در عرض امیرحسین جدی به محمدحسین اسلامی رسید، ضربه زمینی و محکم این بازیکن وارد دروازه پورحمیدی شد و در دقیقه ۵۷ نیز ضد حمله سریع ذوب آهن با پاس در عمق جواد محمدی به اسلامی همراه شد و این بازیکن در موقعیت تک به تک موفق شد در این دیدار دبل کند.

بازی امروز تراکتور با ذوب‌آهن فرصت دوباره ای برای درخشش اسلامی است و این بازیکن می‌تواند روند گلزنی خود مقابل سرخ‌پوشان را ادامه دهد و در صعود ذوب آهن به مرحله یک چهارم نهایی نقش‌آفرین باشد.

براین اساس ترکیب احتمالی ذوب‌آهن برابر سپاهان در دیدار عصر امروز شامل پارسا جعفری، محمد قریشی، فریبرز گرامی، امیرحسین جدی، شایان مُصلح، فردین یوسفی، کمال کامیابی‌نیا، گریگول، محسن آذرباد، محمدحسین اسلامی و محمدجواد محمدی خواهد بود.

حال باید به انتظار نشست که آیا شاگردان ربیعی عصر امروز در مصاف با تراکتور بدون سرمربی اصلی می‌توانند نوار شکست در تاریخ جام حذفی مقابل تراکتور را پاره کنند یا مانند بازی مرحله نیمه نهایی جام حذفی در فصل ۹۶-۹۵ مغلوب تیم تبریزی خواهند شد.

ذوب‌آهن، امیدوار به پیروزی در تبریز

ترکیب احتمالی تراکتور در بازی امروز نیز بر اساس چند بازی گذشته شامل حسین پورحمیدی، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، ریکاردو آلوز، مهدی هاشم نژاد، محمد نادری، میلاد کر، رحمان جعفری ، امیرحسین حسین‌زاده و صفا هادی خواهد بود.

ذوب‌آهن، امیدوار به پیروزی در تبریز

به گزارش ایرنا، دیدار ۲ تیم تراکتور تبریز و ذوب آهن اصفهان از سری مسابقات جام حذفی کشور امروز ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha