۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85456691
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ابعاد جدیدی از جنایات هولناک اشغالگران در نوار غزه/ لزوم تحرک فوری جامعه بین‌الملل

تهران- ایرنا- سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه ابعاد جدیدی از جنایات هولناک اشغالگران را در نوار غزه فاش کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روسیا الیوم، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه پس از کشف جزئیات وحشتناک از گورهای جمعی در نوار غزه، خواستار تحرک فوری جامعه بین المللی شد.

این نهاد حقوق بشری اعلام کرد: اجساد کشف شده تجزیه و برخی از آنها دارای بدن های پاره شده بودند، برخی دیگر هم به دلیل له شدن و زیر گرفتن از سوی بولدوزرهای اسرائیلی سر ندارند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه افزود که تیم های امدادی این سازمان پیکرهایی با دستان بسته را بیرون کشیده اند.

این سازمان همچنین به بیمارانی که از سوی اشغالگران اعدام شده اند، نیز اشاره کرد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه از وجود سوند و آتل هایی خبر داد که به همراه بیمارانی که به دست اشغالگران در مرکز درمانی شفا اعدام شده اند، دفن شده است.

بر اساس این گزارش، همچنین پرونده های پزشکی در کنار مجروحان و بیماران در محوطه بیمارستان شفا دفن شده است.

در گزارش این سازمان آمده است: بیشتر اجساد خارج شده وضعیت نابسامانی دارند، زیرا نیروهای اسرائیلی اجازه خارج کردن آنها را طی ماه های گذشته نداده اند.

این سازمان اضافه کرد: ارزیابی ما این است که بیش از ۱۳ هزار فلسطینی در شمار مفقودان زیر زمین یا کشته شدگان در گورهای جمعی یا ناپدید شده در زندان ها و مراکز بازداشت اسرائیلی ها باشند و برخی در داخل بازداشتگاه ها دفن شده اند.

به گزارش ایرنا، سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه بتازگی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی حفر شده توسط نظامیان صهیونیست در نوار غزه شناسایی شده است.

این نهاد حقوق بشری افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی پیشتر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صدها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گورها باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha