۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 2062
کد خبر: 85456721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت درصد شرکتهای دانش‌بنیان کشور در حوزه کشاورزی فعال هستند

مشهد- ایرنا -معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات و نوآوری کشاورزی گفت: اکنون هفت درصد شرکتهای دانش‌بنیان فعال کشور در حوزه کشاورزی کار می‌کنند، در حالیکه این سهم باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، دکتر سید مجتبی خیام نکویی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر تعداد ۶۲۱ شرکت دانش‌بنیان در مجموعه بخش کشاورزی کشور فعال هستند که نسبت به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان سهم اندکی است.

وی ادامه داد: برای ایجاد انگیزه نیازمند حمایت‌های ویژه در بخش کشاورزی نسبت به بقیه حوزه‌ها هستیم.

معاون وزیر کشاورزی با اشاره به حمایت های لازم برای یافته‌های تحقیقاتی، ادامه داد: شاهد تحول چشمگیری در شتاب‌بخشی به تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌ها و واحدهای فناور در دهکده فناوری و نوآوری در مرکز تحقیقات استان خراسان رضوی هستیم.

وی بیان کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان مهمترین مولفه است، برای اینکه بخش کشاورزی به مفهوم واقعی کلمه تحول پیدا کند و به امنیت غذایی پایدار دست پیدا کنیم.

خیام نکویی ادامه داد: ایجاد حدود ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در هر یک از دهکده‌های فناوری و نوآوری کشور پیش‌بینی شده که شاید فعال‌ترین دهکده از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌ها در خراسان رضوی باشد.

وی با اشاره به رونمایی تعدادی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در مشهد اظهار کرد: این دستاوردها می‌تواند تحول چشمگیری در کل کشور اعم از ساخت تجهیزات، دستگاه‌های ماشین‌آلات کشاورزی، تولید کود و سم و سایر فراورده‌ها ایجاد کند. آنچه برای ما مهم بود و امروز پایلوت آن را به شکل وسیع مشاهده کردیم، تولید نان کامل است که استان خراسان رضوی ظرفیت دارد در مدت زمان کوتاهی این موضوع را فراگیر کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: با این کار قسمت اعظم نانوایی‌های خراسان رضوی نان کامل تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر در تولید نان کامل با همکاری بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، اتحادیه نانوایان و همه تشکل‌ها موفق شدیم این موضوع را به فرهنگ غالب تبدیل کنیم، مهمترین گام اساسی را در ارتقاء سلامت مردم برداشته ایم.

خیام نکویی ادامه داد: قرار گرفتن نان کامل در سبد غذایی مردم، می‌تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماری‌ها را از بین ببرد، بنابراین اهتمام سازمان تات(سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) این است که همه نوع حمایتی را انجام دهد تا این اتفاق در کل کشور رخ دهد، خوشبختانه خراسان رضوی در این زمینه پیشرو است.

سید مجتبی خیام نکویی امروز برای رونمایی و بازدید از طرحهای فناورانه در حوزه کشاورزی به مشهد و استان خراسان رضوی سفر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha