۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85456726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

از مخالفت لاپید با حمله به رفح تا گفت وگوی قاهره با روسای شاباک و موساد

تهران- ایرنا- مخالفت «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با ادامه جنگ علیه نوار غزه، برگزاری جلسه کابینه جنگ این رژیم با موضوع حمله به رفح و رایزنی های گسترده قاهره درباره ممانعت از حمله اشغالگران به رفح از جمله اخبار تازه سرزمین های اشغالی است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: اگر من (به جای نتانیاهو) بودم، جنگ را متوقف و توافق (مبادله اسرا) را منعقد می‌کردم، حمله زمینی به رفح را به تاخیر می‌انداختم و اسیران را بازمی‌گرداندم.

این در حالی است که رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به نقل از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شد که حمله به رفح ضروری است و سبب فشار بر حماس برای آزادی اسیران خواهد شد.

در همین حال، «یاکوف باردوگو» تحلیلگر کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد: بدون بازگشت اسیران، جنگ غزه پایان نمی یابد و این کار باید همین حالا انجام شود. حمله به رفح موجب پایان جنگ و بازگشت اسیران خواهد شد.

از سوی دیگر، رسانه صهیونیستی هاآرتص اذعان کرد که سران رژیم اسرائیل بر این باورند که تحرکات تل آویو علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شکست خورده است.

این رسانه با اشاره به ملحق شدن آلمان به کشورهای حامی آنروا خبر داد که تل آویو از ملحق شدن آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهایی که کمک ها به آژانس آنروا را قطع کرده بودند به خیل حامیان این آژانس نگران است.

از سوی دیگر خبرنگار شبکه الجزیره از شروع جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی درباره تحولات مربوط به مبادله اسیران و حمله به رفح خبر داد.

همزمان منابع مصری اعلام کردند که قاهره با روسای سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) و سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) درباره رفع موانع مربوط به مذاکرات آتش و عدم حمله به رفح گفت وگو کرده است.

این منابع بیان کردند که روسای موساد و شاباک به مصری ها گفته اند که موضوع را به اطلاع کابینه جنگ خواهند رساند و به قاهره جواب خواهند داد.

منابع مذکور از رایزنی های گسترده قاهره به منظور ممانعت از حمله رژیم صهیونیستی به رفح خبر دادند.

از سوی دیگر با تشدید اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی، وزیر دارایی این رژیم خواهان برکناری فرمانده ارتش شد.

«بزالل اسموتریچ» ضمن انتقاد از رئیس ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل گفت: «ما به یک رئیس ستاد کل جدید نیاز داریم».

در همین حال، رسانه های فلسطینی گزارش دادند که عزت الرشق عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین با اشاره به اعتراض دانشجویان آمریکا به کشتار فلسطینی ها گفت: دولت جو بایدن با بازداشت دانشجویانِ معترض به جنایت‌های اسرائیل، حقوق فردی و آزادی بیان را نقض می‌کند و به زودی باید پاسخگو باشد.

وی افزود: دولت آمریکا دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها ‌را به دلیل مخالفت با جنگ نسل کشی رژیم نازی و جنایتکار صهیونیستی علیه ملت فلسطین بازداشت می‌کند، بدون اینکه کوچکترین احساس شرمساری در قبال ارزش و اعتبار این افراد داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha