اسرائیل در باتلاق غزه؛ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا

تهران_ ایرنا_کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل گفت:اینکه بعد از پاسخ تنبیه ایران  به اسراییل ، رییس جمهور و مسئولان برای گسترش روابط دیپلماتیک ایران در آسیا به پاکستان سفر می کنند، در حالی که نخست وزیر اسراییل در باتلاق جنگ غزه زمین‌گیر شده است،نشان دهنده اقتدار کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مرندی کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی و بین الملل در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره دستاوردهای سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا و پیام این سفر به جهان در پی تحولات منطقه گفت: بعد از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و دریافت پاسخ از سوی جمهوری اسلامی ایران فضای مثبتی نسبت به کشورمان در جهان عرب و اسلام و حتی در کشورهای غربی و در محافل مختلف ایجاد شد.

کارشناس روابط بین الملل با اشاره به تبلیغات وسیع علیه ایران در منطقه و جهان. در راستای اجرای پروژه انزوای جمهور اسلامی ادامه داد: فصل جدید از مقاومت از هفت ماه پیش آغاز شد، از همان زمان نگاه ها به جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تغییر کرده است ، با آغاز موج جدید مبارزات جبهه مقاومت، مردم منطقه از جمله مردم پاکستان دیدند که کشورهای دیگر کاری برای مردم غزه انجام ندادند و فقط ایران بود که از جبهه مقاومت حمایت می کند، همین امر موجب شد بسیاری از هجمه علیه ایران خنثی شود و نگاه ها تغییر یابد.

تاثیر عملیات وعده صادق در ارتقای جایگاه ایران در افکار عمومی پاکستان

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: بعد از اینکه ایران پاسخ سنگینی به رژیم صهیونیستی داد باز هم تغییر دیگری ایجاد شد و نگاه ها به کشورمان خیلی مثبت شد که در سفر رییس جمهور به پاکستان مشهود بود. تا جایی که در فرودگاه مسئولان حفاظت پاکستان ابراز احساسات می کردند با وجود اینکه کارشان چیز دیگری بود، حتی دربین مردم، نخبگان و رسانه‌ها نگاه مثبت به جمهوری اسلامی در پی عملیات وعده صادق مشهود بود.

آیت الله رئیسی می خواست مردم پاکستان شاهد احترام ویژه دولت ایران به آنها باشند

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل بین الملل تاکید کرد: گفت و گو کردن در چنین فضایی هم امتیازات خاص خود را دارد، گرچه سفر رییس جمهور به پاکستان سنگین و فشرده بود اما برای آیت الله رییسی مهم بود که مردم پاکستان ببینند چگونه جمهوری اسلامی ایران و ملت برای آنها احترام ویژه ای قایل هستند.

سفر رییس‌جمهور به پاکستان بعد از عملیات وعده صادق اثبات اقتدار ایران است/ اسرائیل در غزه زمین‌گیر شده است

کارشناس روابط بین الملل این سفر را در راستای ایجاد همگرایی بین ایران و پاکستان فرصتی مغتنم خواند و گفت: اینکه بعد از پاسخ تنبیه ایران به اسراییل ، رییس جمهور و مسئولان به کار عادی خود می پردازند و سفر می کنند و کارهای کشور را پیش می برند، نشان دهنده اقتدار کشور است در حالی که نخست وزیر اسراییل درگیر جنگ در غزه بوده و به خاطر مشکلات فوق العاده زمین گیر است.

مرندی درباره تاکید ویژه رییس جمهور به اشترکات فرهنگی ، مذهبی، ادبی و دانشگاهی بین ایران و پاکستان اظهار داشت: اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایران و پاکستان قطعا در مبادلات اقتصادی و حتی امنیتی دو کشور تاثیر مثبتی دارد سال ها تلاش شد تا شکاف بین مردم ایران و پاکستان ایجاد شود اما سفر رییس جمهور به شهرهای مختلف پاکستان و دیدار با علمای شیعه و سنی و دانشجویان و اساتید این کشور بلاشک تاثیر مثبتی در روابط دو جانبه این کشورها دارد.

وی افزود: اتفاق مهمی که رخ داد اینکه مردم پاکستان دیدند چگونه بر خلاف تبلیغاتی که علیه کشورمان می شود تنها ایران است که از فلسطین با شدت تمام حمایت کرده و می کند، این موضوع تحول مهمی را در جامعه پاکستان بوجود آورد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha