۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85457192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه وبویراحمدی در آزمون سراسری کنکور

یاسوج - ایرنا -نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹ هزار دانش آموز استان در آزمون سراسری کنکور گروه‌های علوم انسانی،علوم ریاضی و فنی، هنر،زبان‌های خارجی و تجربی شرکت کردند.

حمزه هادی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد:۱۰ هزار و۳۴۷ دانش آموزان در گروه تجربی،هفت هزار و ۵۵نفر در گروه علوم انسانی،۷۵۶ دانش آموز در گروه ریاضی،۳۶۹ نفر در گروه هنر و ۵۸۸ داوطلب زبان های خارجی کهگیلویه و بویراحمدی در این آزمون سرنوشت ساز شرکت کردند.

وی بیان کرد: آزمون سراسری امسال در هفت حوزه امتحانی شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

هادی پور با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین سهم را درمیان رشته های مختلف کنکور سراسری امسال دارد تاکید کرد که تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور استان است.

وی اضافه کرد: ۶۱.۵ درصد از داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری امسال در کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۸.۵ درصد مرد هستند.

وی تصریح کرد:آزمون سراسری امسال ورود به دانشگاه‌های کشور در ۲ نوبت برنامه ریزی شده که نوبت نخست آن روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه و نوبت دوم آن نیز روزهای هفت و هشتم تیرماه انجام می شود.

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی در کشور برگزار شد، یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب سراسر کشور در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنان زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha