محموله قاچاق "چکاوک گندم زار" در همدان زمین گیر شد

همدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: قاچاقچیان پرنده چکاوک گندم زار یا طرقه چکاوک نیمه شب گذشته توسط یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و دستگیر شدند که از آنها 463 قطعه پرنده طرقه چکاوک کشف شد.

سیده مریم محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد متخلف نیمه شب گذشته قصد انتقال محموله پرنده طرقه چکاوک از شهرستان کنگاور به تهران را داشتند.

وی افزود: با هماهنگی های لازم بین یگان حفاظت محیط زیست استان همدان‌ و شهرستان کنگاور و همچنین دادستانی شهرستان بهار ماموران برای دستگیری قاچاقچیان در ایست و بازرسی گلوگاه شهید زارعی مستقر شدند.

محموله قاچاق "چکاوک گندم زار" در همدان زمین گیر شد

محمدی افزود: در این عملیات ۲ دستگاه خودرو با هفت سرنشین دستگیر و همچنین ۴۶۳ قطعه جوجه طرقه کشف و ضبط شد.

وی گفت: متخلفان به دستور دادستانی بازداشت و جوجه طرقه ها به اداره کل محیط زیست منتقل شد.

محمدی با قدردانی از تلاش‌ مأموران اجرایی محیط زیست و نیروهای انتظامی که در کشف و ضبط محموله پرندگان قاچاق نقش داشتند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های امنیتی، قضائی و دوستداران محیط زیست، شاهد کاهش تخلفات زیست محیطی از جمله قاچاق پرندگان باشیم.

این مسوول گفت: برابر ماده ۲۵ قانون کالا و ارز، هر کس بدون دریافت مجوز قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست و رعایت نکردن سایر ترتیبات پیش بینی شده در قوانین و مقررات به صدور حیوانات وحشی عادی، در معرض نابودی و کمیاب، انواع موجودات آبزی، پرندگان شکاری و غیرشکاری اعم از بومی یا مهاجر وحشی به طور زنده یا غیرزنده و نیز اجزای این حیوانات مبادرت کند، یا در حین صدور و خارج نمودن دستگیر شود، هر چند عمل او منجر به خروج موارد مذکور از کشور نشود، به مجازات قاچاق کالای ممنوع محکوم می‌گردد.

وی افزود: متخلفان مطابق با قانون شکار و صید وقاچاق کالا و ارز تحت کیفر قانونی و جریمه های قانونی قرار خواهند گرفت .

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha