روسیه، آمریکا را به سازماندهی «حملات تروریستی» اوکراین متهم کرد

تهران- ایرنا- «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: نظامیان آمریکا در اوکراین، به کی‌یف در سازماندهی حملات تروریستی کمک می‌کنند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا در مورد اظهارات پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مبنی بر اینکه مستشاران آمریکایی نیروهای اوکراینی را آموزش نمی‌دهند، اما به آنها مشاوره و اطلاعات درباره مواردی از جمله پشتیبانی لجستیک و نظارت بر تسلیحات ارائه می‌دهند، به روزنامه «ایزوستیا» گفت: نظامیان ارتش آمریکا در اوکراین حملات تروریستی را هماهنگ می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین اظهار داشت: اظهارات نانسی پلوسی رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در به راه افتادن تظاهرات حامیان فلسطین در ایالات متحده دست دارد، توهین به شهروندان آمریکایی و از اساس غیر دموکراتیک است.

این دیپلمات روس افزود: نمی‌توان این را چیزی جز توهین به آمریکایی‌ها و مقابله با دموکراسی دانست.

همزمان با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ اسرائیل در غزه و تداوم جنایات بی‌مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، دانشگاه‌های آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس است.

خبرگزاری تاس خاطرنشان می‌کند که پلیس آمریکا روز گذشته اعلام کرد که دست‌کم ۱۲۷ نفر در جریان تظاهرات گسترده در محوطه دانشگاه‌های آمریکا علیه اقدامات اسرائیل در فلسطین بازداشت شدند.

بایدن چهارشنبه پنجم اردیبهشت قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل‌آویو و کی‌یف را امضا کرد و مدعی شد که این قانون جهان را امن‌تر می‌کند.

این قانون شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

این در حالی است که در حملات بیرحمانه رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۳۴ هزار فلسطینی بی‌گناه به شهادت رسیده‌اند.

وزارت خارجه روسیه نیز بارها تاکید کرده است که ارائه تسلیحات به کی‌یف تنها درگیری در اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha