۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبر: 85457369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اراک: بهترین الگو برای دانش‌آموزان در محیط تحصیل، معلمان هستند

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به هفته معلم و شهادت استاد مطهری، گفت: بهترین الگو برای دانش‌آموزان در محیط تحصیل و مدرسه، معلمان هستند و این قشر فرهیخته باید نسبت به مسایل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در خطبه‌های نمازجمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: یکی از مناسبت‌های مهم در هفته پیشرو، شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم است، این افراد پاسدار اهل بیت(ع) و حریم خداوند هستند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش باید قدردان باشند، زیرا نظام آموزش و پرورش، کشور الهی است و شیطانی نیست.

امام جمعه اراک‌ ادامه داد: نظام تربیت آموزش و پرورش کشور ما تربیت دهنده شهدای بزرگی همچون شهیدان مطهری و چمران است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: آموزش و پرورش باید بیمه و صیانت شده باشد و باید در این مجموعه با دلسوزی کار کرد و به تربیت انسان‌ها پرداخت.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش جز. مقدس‌ترین کارها است، زیرا در این شغل، آدم ساختن از همه حرفه‌ها دشوارتر و مهمتر است.

وی در ادامه به هفته کار و کارگر اشاره کرد و گفت: کارگران برای تولید و مقابله با تحریم اقتصادی در کارخانجات و واحدهای صنعتی و مهندسی تلاش وافری دارند و در این سنگر مهم فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به هفته شوراها هم اشاره کرد و افزود: شورای شهر برنامه‌ریزی برای کارهای بزرگ داشته باشد هزینه مردم به ویژه در بخش مسکن را کاهش دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داذ: شهر موجود زنده است و باید برای آینده و توسعه آن، اقدام حساب شده صورت گیرد.

وی به مناسبت‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ماه شوال، ماه شهادت امام جعفرصادق (ع) است و ما مسلمانان تشییع را از ۲ نهضت داریم، یکی عاشورای امام حسین(ع) و دیگری از نهضت علمی امام صادق و امام باقر (ع) است.

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار کرد: وجود مبارک امام هادی(ع) می‌فرمایند، هرکسی حضرت عبدالعظیم حسنی را در شهرری زیارت کند، همانند زیارت امام حسین (ع) است.

امام جمعه اراک‌ در ادامه گفت: یک‌هزار و ۶۵ نفر در تعطیلات عید نوروز امسال در تصادفات جاده‌ای کشور فوت کردند که این آمار بالا و نگران کننده است و باید قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت شود و ایمنی خودروها افزایش یابد.

نماز عبادی سیاسی جمعه در ۲۹ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha