امام جمعه شهرکرد: عملیات وعده صادق نگاه جهانی را نسبت به ایران تغییر داد

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به سرعت برخی تغییر و تحولات در دنیا گفت: پس از عملیات پاسخ ایران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در قالب عملیات وعده صادق، نگاه جهانی نسبت به مساله فلسطین و قدرت ایران تغییر یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق تکمیل کننده همه اقدامات جبهه مقاومت بود، افزود: امروز مطالبات جامعه جهانی حتی در دل آمریکا تغییر کرده است و حرکت دانشگاهیان و دانشگاه‌های معتبر آمریکا علیه حکومت این کشور و شعار دادن به نفع ملت فلسطین و مردم غزه، نمونه‌ای از این تغییر است.

وی با تاکید براینکه امروز به واسطه این تغییر و تحولات مهم، هراسی بزرگ تمام وجود استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را فراگرفته است، اظهار داشت: همه این حرکت‌ها در دنیای امروز نشات گرفته از قدرت و اقتدار ایران اسلامی است..

سخنان کارگران باید شنیده شود

امام جمعه شهرکرد با اشاره به گرامیداشت روز کار و کارگر گفت: مهمترین مطالبه و سخنان کارگران شنیدن سخنان و مطالبات آنان از سوی مسوولان است.

نکونام اضافه کرد: این خواسته کارگران نشان می‌دهد در این خصوص خلاءهایی وجود دارد و مسوولان باید فضای لازم را برای شنیدن مطالبه‌های کارگران فراهم کنند.

وی تاکید کرد: بهترین فضا برای شنیدن سخنان کارگران جایگاه نماز جمعه است که این قشر می‌تواند با رعایت اخلاق مشکلات مورد نظر خود را بیان کنند.

نکونام برضرورت ایجاد محیط با نشاط کارگری و تقویت روحیه امید در دل این قشر تاکید کرد و گفت: با امید به آینده است که قشرهای مختلف به خصوص کارگران می‌توانند در راستای تحقق شعار سال که مشارکت در جهش تولید است گام بردارند

نماز جمعه پایگاهی مردمی

امام جمعه شهرکرد افزود: هرچند پایگاه نماز جمعه مردمی، حامی دولت و دیگر دستگاه‌ها به شمار می‌رود با این وجود سخن اصلی در این پایگاه مهم سخن مردم است.

وی ادامه داد: افتخار نماز جمعه شیعی به این است که امام جمعه و تریبون نماز جمعه آزادی لازم را دارد و آنچه ضرورت مردم و نظام اسلامی است را بیان کند.

نکونام مواضع نماز جمعه را از مواضع رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و یادآور شد: پایگاه نماز جمعه باید شئون و خط مشی رهبر معظم انقلاب را دنبال کند.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: همانطور که سخنان رهبر معظم انقلاب بیانگر مطالبات و خواسته‌های مورد نظر مردم است ائمه جمعه نیز باید حرف دل مردم را بر زبان جاری کنند.

نکونام یادآور شد: در این ارتباط باید اجازه داد مردم با رعایت موازین، حفظ حریم و حرمت مسوولان مطالبات خود را در جایگاه نماز جمعه مطرح کنند و مسوولان نیز با سعه صدر شنوای مطالب مردم و پیگیر حل مشکلات آنان باشند.

وی با اشاره به روز جهانی مطبوعات گفت: رسانه‌ها و مطبوعات باید مطالبات مردم را در نماز جمعه منعکس کنند.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: در چند هفته اخیر سه مورد از مطالبات مردم از جمله مسکن، بهبود وضعیت راه‌ها و تحقق مصوبه‌های دور دوم سفر استانی دولت به استان از سوی امام جمعه استان مطرح شد و رسانه‌ها نیز با رعایت اخلاق رسانه‌ای این موارد را اطلاع رسانی کردند.

در صحنه بودن معلمان

وی با گرامیداشت روز معلم و تقدیر از شخصت جامع شهید مرتضی مطهری افزود: فرهنگیان به خوبی در صحنه هستند و تلاش می‌کنند اما ضرورت‌ها بیش از این است.

نکونام با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان و آینده‌سازان این مملکت در اختیار آموزش و پرورش است، یادآور شد: شکل دادن شخصیت، تربیت، جهت دهی فکری، اخلاقی، ایمانی و علمی دانش‌آموزان برعهده آموزش و پرورش و معلمان است و در این خصوص معلمان باید با انگیزه ورود کنند.

وی تاکید کرد: البته خلاءها و کاستی‌هایی در این خصوص وجود دارد که باید با برطرف کردن آن‌ها همه با انگیزه و پرتوان برای تربیت نسل مفید و کارا گام بردارند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر توسعه ورزش زورخانه‌ای گفت: باتوجه به اهمیت و استقبال مردم انتظار می‌رود این رشته ورزشی از سوی مسوولان مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت احداث یک زورخانه در مرکز استان تاکید کرد و گفت: یکی از خواسته های اینجانب از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی احداث زورخانه بود که مورد استقبال قرار گرفت.

نکونام با اشاره به روز ایمنی و حمل و نقل اظهار داشت: مساله ایمنی راه‌ها با هدف کاهش حوادث و تلفات جانی در اثر حوادث جاده ای باید از سوی مسوولان ذیربط مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ۹ اردیبهشت روز شوراها گفت: شورا و استفاده از ظرفیت مردم برای انجام کارها از مهمترین اصول نظام اسلامی است.

وی با تاکید بر حمایت از شوراها افزود: شورا باید مطالبات مردم را به صورت واقع گرایانه پیگیری و مسوولان نیز باید توجه لازم را داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha