مشارکت مردم در اقتصاد نیازمند نگاه زیست بومی و بین بخشی است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: مشارکت مردم در اقتصاد با نگاه بخشی، پروژه ای و مهندسی محقق نمی شود بلکه نیازمند نگاه زیست بومی، فرآیندی و بین بخشی و توجه به گره های سیاستی، ساختاری و حکمرانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره شعار سال، افزود: لازمه به کار افتادن همه چرخ‌دنده‌های بزرگ و کوچک کشور، توسعه «زنجیره فناوری‌های مردمی‌سازی حکمرانی» مانند شوراها، انجمن‌های صنفی، گروه‌های جهادی، خیریه‌ها و گروه‌های مردم نهاد، بخش خصوصی، تعاونی‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، شفافیت داده باز، دسترسی مردم به داده‌های حاکمیتی و پلتفرم‌های جمعی است.

وی اظهار کرد: در سایه توسعه همه بخش‌های زنجیره‌ فناوری‌های نرم حکمرانی، امکان حضور همه مردم در فرآیندهای مختلف کشور فراهم خواهد شد.

امام جمعه قصرشیرین گفت: دولت‌ها با ایفای نقش‌های گوناگون می‌توانند خدمات اجتماعی و اقتصادی نوین را در بستر کارآفرینی و نوآوری اجتماعی ارائه دهند و در این صورت، به جای تلاش برای حل مشکلات باید بر توسعه «راه‌حل‌های اجتماعی خارج از دولت» و «اجتماعی‌سازی مسائل کلان کشور» تمرکز کند.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به اهمیت و ابعاد مختلف سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: یک هزار کیلومتر مرز مشترک ایران و پاکستان باعث روابط بسیار عمیقی میان ۲ کشور شده و آنچه حائز اهمیت است، این‌که سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بعد از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان و نخست وزیری شهباز شریف انجام می‌شود و این سفر در سازوکارهای میان ۲ کشور به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی گشایش‌های جدیدی ایجاد می‌کند.

خطیب جمعه قصرشیرین اضافه کرد: تحرکات گروهک‌های تروریستی فعال در خاک پاکستان هراز گاهی به تنش‌زایی دامن می‌زند از این رو سفر رییس جمهور برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز شود، بسیار حائز اهمیت است و نشان می‌دهد ۲ کشور اراده قوی بر تقویت روابط دارند.

حجت الاسلام صالحی گفت: افکار عمومی داخل پاکستان بعد از حمله ایران به رژیم صهیونیستی آماده این سفر است، زیرا عملیات «وعده صادق» با استقبال مردم پاکستان مواجه شد و بدون تردید فضای روانی ایجاد شده در پاکستان و استقبال مردم از سفر رئیس جمهور کشورمان و دورنمای مطلوب این سفر می‌تواند زمینه‌ساز وحدت هرچه بیشتر ۲ کشور در راستای همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق آتش‌بس در غزه باشد.

وی در ادامه گفت: در عملیات وعده صادق موضوع اصلی اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است، نه تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده و با این عملیات هیمنه اسرائیل جنایت‌کار در هم شکست.

وی در ادامه با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و بزرگداشت مقام معلم گفت: بالاترین خدمت به بشریت، نشر معارف دین و بالاترین خیانت محروم کردن انسان ها از حقایق دینی است و شهید مطهری به عنوان دانشمندی بزرگ، یکه تاز عرصه جهاد علمی و دینی بود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعبت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha