۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85457411
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

لزوم اقدام فوری برای مرمت بند خاکی مهریز یزد

۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85457411
لزوم اقدام فوری برای مرمت بند خاکی مهریز یزد

یزد- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: بند خاکی ابراهیم آباد مهریز نقش مهمی در پیشگیری از خسارات سیل دارد و به زودی مرمت و ساماندهی می‌شود.

به گزارش ایرنا، " کمال کریمی " روز جمعه در بازدید از بند خاکی ابراهیم آباد افزود: با توجه به حجم ورودی آب و سیلاب به این بندخاکی از سیلاب دهانه فخرآباد این بند خسارت‌هایی داشته که نیاز به ساماندهی دارد.

وی افزود: در این مجموعه یک بند خاکی اصلی و ۱۴ بند خاکی دیگر به عنوان پخش سیلات قرار دارد و پیگیری لازم برای تخصیص اعتبار از استان و سطح ملی خواهیم کرد تا این مجموعه به سروسامان برسد و از آب سیلاب این منطقه بهره برداری لازم انجام شود.

همچنین سرپرست فرمانداری مهریز گفت: در ۳۰ سال گذشته اقدام اساسی و مناسبی برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد صورت نگرفته است و به زودی با مطالعه توسط منابع طبیعی و با تخصیص اعتبار این بند مرمت می‌شود.

" احمد آخوندی " افزود: برای ذخیره آب بیشتر در این بندها برنامه ریزی و به زودی اقدام می‌شود.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد گفت: در دو سال و نیم گذشته میزان ریالی طرح‌های حوزه راه شهرستان مهریز نسبت به وضعیت مشابه سال‌های قبل، رشد ۱۰ برابری داشته است.

" محمد رستگاری " در دیدار با احمد آخوندی سرپرست فرمانداری مهریز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده حوزه راه در شهرستان گفت: طی حدود ۳۰ ماه گذشته (در دولت سیزدهم) تعداد قراردادهای طرح‌های حوزه راه از ۱۲ به ۵۲ مورد و میزان ریالی آن نیز از ۳۱ به ۳۰۸ میلیارد تومان افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۱۰ برابری است.

وی با تشریح طرح‌های بزرگ روشنایی بزرگراه یزد به مهریز، محور زردین به منشاد، روکش محورهای اصلی، تبدیل آبنما محور گردکوه به بهادران به پل، ایمن‌سازی محور مهریز به تنگچنار، ساماندهی میدان ورودی شهر، روکش محور مروست افزود: انجام برخی از طرح‌های و تعریف طرح‌های جدید در راستای خدمت‌رسانی به مردم نیازمند تزریق اعتبارات استانی و ملی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در رابطه با مشکلات و مسائل حوزه حمل‌ونقل شهرستان مهریز تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه اعلام بار مجازی در شهرستان ضمن رفع مشکلات عمده حوزه حمل‌ونقل می‌توانیم شاهد برقراری عدالت بین رانندگان و توزیع بار عادلانه باشیم.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha