امام جمعه اهل سنت کرمانشاه: ندای مظلومیت مردم غزه لرزه به اندام استکبار انداخته است

کرمانشاه - ایرنا- امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: ندای مظلومیت ملت فلسطین و غزه به دانشگاه ها و مردم آمریکا رسیده و لرزه به اندام استکبار جهانی و ایادیشان انداخته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلا «عبدالرحمن مرادی» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه در مسجد امام شافعی (رض)، ابراز امیدواری کرد که ظلم این مستکبران به خودشان برگردد و امت اسلامی و خاصتا ملت مظلوم فلسطین از چنگ این فرعون های زمان نجات یابند.

وی گفت: تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاه های جورج واشنگتن و کالیفرنیا باعث شده که استکبار جهانی به ترس و وحشت بیافتد.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود با تسلیت درگذشت ماموستا فخری امام جمعه سابق جوانرود، اظهار کرد: حاج ماموستا ملا احمد فخری عمر شریف و طولانی خویش را در راه تبلیغ و تدریس و افتا و مجاهدت های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی پشت سر گذاشت.

ماموستا مرادی تصریح کرد: مرحوم ماموستا فخری تدریس در حجره های علوم دینی ،پاسخگویی استفتائات مردمی و چهار دهه در منصب شریف امامت جمعه شهرستان را در کارنامه رنگین خویش رقم زدند. آن مرحوم شخصیتی باوقار، عالم، دانشمند، متواضع، انقلابی،صالح و مصلح بودند که منشاء خدمات زیاد و الگویی عملی برای مردم بودند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود با استناد به آیات و احادیث به یادآوری موضوع مرگ پرداخت و گفت: علما می فرمایند؛ کسی که یقین دارد که مرگ هست و باید بمیرد پس باید آمادگی پیدا کند با اعمال صالح و دوری از اعمال بد، چون نمی داند کی مرگ بسراغش می آید و از این رو باید در همه شرایط و زمان و مکانی آماده مرگ باشد.

ماموستا مرادی افزود: حکما فرموده اند: سه کار هست هرگز عاقل نباید فراموش کند: یک- نابودی دنیا و تصرف احوال آن دو - مرگ سه - آفاتی که از آنها باید دور شد که آخرت انسان را خراب می کند.

وی تصریح کرد: از امام علی امیر المومنین (ع) نقل است که روزی پیامبر نزد یکی از انصاریان تشریف بردند که در حاضر احتضار بود آن صحابی و ملک الموت را دید که آمدند جهت جان کندن او ،پیامبر فرمود ای عزراییل با نرمی و آرامش روح این دوست و یارم را بکش، عزراییل فرمود ای محمد مژده باد به الله قسم من روح همه مؤمنان را با رفق می کشم و نگران نباش.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha