سرمایه‌گذاری اوقاف در حوزه فناوری سبب تولید علم می‌شود/رصد اخبار جعلی با هوش مصنوعی 

تهران- ایرنا- مدیر غرفه آزمایشگاه هوش مصنوعی چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف در حوزه فناوری و تولید علم سبب پیشرفت کشور در حوزه فناوری‌های جدید می‌شود.

مجتبی اورعی در حاشیه چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با محوریت شرکت های دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهارداشت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت خود را آغاز و نخستین شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی، وب و فناوری های مربوط به این حوزه را راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در دنیا ترندهایی مثل متاورس و هوش مصنوعی وجود دارد، سازمان اوقاف از ظرفیت‌های خود برای سرمایه‌گذاری در این بخش استفاده کرد؛ در حال حاضر ۶ محصول بالقوه داریم که چند مورد آن به مرحله بهره برداری رسیده و مشتری خودش را هم دارد.

اورعی اظهار داشت: فعالیت ما دارای تنوع محصولات از نظر بازی‌های دیجیتال نیز هست و همچنین محصولات جلوه‌های ویژه مبتنی بر هوش مصنوعی برای سینما، محصول مبتنی بر فضای کسب و کار برای بانوان، محصول مداخله‌گر برای تحلیل و رصد فضای مجازی و پیدا کردن اخبار جعلی و منابع خبری و همچنین محصول امیان برای سرمایه گذاری موقوفات به صورت توکنایز شده و بلاک چینی را نیز داریم.

وی بیان کرد: سازمان اوقاف با توجه به ظرفیت‌های خود در حوزه فناوری و تولید علم سرمایه گذاری می کند که این مهم سبب توسعه و پیشرفت کشور در حوزه فناوری‌های جدید، جی پی یو فارم و غیره خواهد شد.

مدیر غرفه آزمایشگاه هوش مصنوعی چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: سازمان اوقاف با حضور خود در این عرصه و سرمایه گذاری های مورد نیاز گام موثری در پیشبرد اهداف، توسعه و شکوفایی علم و دانش با به کارگیری از هوش مصنوعی برداشته است.

وی ادامه داد: حرکت روبه جلو سازمان اوقاف سبب شکسته شدن تصویر ذهنی قدیمی از موقوفات شده است که خیرین و واقفین بدانند در حوزه های دیگر نیز می توان گام برداشت.

اورعی افزود: بسیاری از برنامه‌نویسان، فعالان هوش مصنوعی و گیم‌سازان با این شرکت ارتباط دارند؛ همچنین از طریق محصول هانیل به صورت غیرمستقیم افرادی را آموزش می‌دهیم تا آنها و به ویژه بانوان بتوانند از این فضا بهره‌مند شوند.

مدیر غرفه آزمایشگاه هوش مصنوعی چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص آثار فرهنگ وقف بیان کرد: علاوه بر منافع معنوی وقف با توجه به اینکه سازمان اوقاف در حال تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری است و برای بخش‌هایی که قبلا ورود نداشته تعریف پروژه دارد، به نظرم می‌تواند سودآوری مادی را نیز تضمین شده‌تر به مردم ارائه کند.

وی عنوان کرد: احتمال متضرر شدن در وقف خیلی پایین‌تر از دیگر بخش‌ها است و حتی اگر بخواهیم به صورت مادی به آن نگاه کنیم، می تواند سوددهی بسیاری نیز داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha