طلای ۴۰۰ متر بامانع جوانان آسیا برگردن دختر ایرانی؛ تاریخ‌سازی عیدیان در دبی

تهران- ایرنا-  نازنین فاطمه عیدیان در ماده ۴۰۰متر بامانع مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا، ضمن شکستن رکورد ملی برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا کسب کند.

به گزارش ایرنا، نازنین‌فاطمه عیدیان امروز (جمعه) در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا در دبی ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا کسب کند.

این بانوی جوان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشورهای آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حد نصاب ۵۹.۴۸ ثانیه که در اختیار خودش بود بهبود ببخشد.

وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده را که با حد نصاب۵۹.۱۶ (۱۴۰۲/۶/۱۰-تهران) در اختیار شهلا محمودی بود، ارتقاء و عنوان رکورددار جدید ملی کشورمان در این ماده را به خود اختصاص داد.

نازنین فاطمه عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب کند، اما این برای اولین بار است که دوومیدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دوهای با مانع کسب کند.

مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ای شد

مهدی هفت چشمه پرتابگر جوان کشورمان موفق شد مدال نقره ماده پرتاب چکش مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا را به دست آورد.

در جریان برگزاری مرحله نهایی رقابت ماده پرتاب چکش، هفت چشمه پرتابگر جوانان و خوش آتیه کشورمان موفق شد در جایگاه دوم قرار گیرد و مدال نقره این دوره از مسابقات را کسب نماید.

بر همین اساس، هفت‌چشمه موفق شد با پرتابی به مسافت ۶۶.۶۴ متر و فقط ۶ سانتیمتر کمتر نسبت به نفر نخست در جایگاه دوم بایستد.

همچنین علی سروری دیگر نماینده کشورمان در این مسابقات نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از کسب مدال کوتاه ماند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha