دلایل نگرانی صهیونیسم از انفجار انقلاب دانشجویی در آمریکا و اروپا

تهران- ایرنا- «عبدالباری عطوان» از تحلیلگران جهان عرب با اشاره به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا، به دلایل نگرانی شدید صهیونیسم به سرکردگی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل از انفجار انقلاب دانشجویی در این کشور پرداخت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، عطوان در روزنامه رای الیوم نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که تظاهرات دانشجویی در آمریکا تا سرنگونی کابینه آپارتایدی آن متوقف نخواهد شد، مشابه آنچه هنگام جنگ ویتنام و نیز در دوران رژیم آپارتایدی آفریقای جنوبی رخ داد. انقلاب های دانشجویی آمریکایی هنگامی که شروع می‌شوند تا زمان تحقق اهدافشان متوقف نمی‌شوند.

وی افزود: نتانیاهو بزرگترین دستاورد خود را برای سیطره بر افکار عمومی، تاسیس موسسه تبلیغاتی «اسپارا» می‌داند که با شریکش «تونی بلر» (نخست وزیر اسبق انگلیس) با هزینه بیش از یک میلیارد و نیم دلار در سال برای گمراه کردن و دروغ پراکنی دایر کرده تا علیه مخالفان کشتار رژیم اسرائیل در فلسطین اشغالی از آن استفاده کند و در حال حاضر می بیند که این دستاورد در سرکوب آزادی بیان به شکل شتابزده در دانشگاه های آمریکا در حال از بین رفتن است و دستاورد بزرگ او آخرین نفس های خود را می کشد و این به برکت پایداری ساکنان غزه و خون شهدای آن است.

عطوان ادامه داد: این انقلاب دانشجویی شریف سبب شده تا موضوع عادلانه فلسطین به یک موضوع داخلی در آمریکا تبدیل شود. آنچه که صهیونیسم به سرکردگی نتانیاهو را بشدت از این انفجار انقلاب دانشجویی و گسترش دامنه آن به بیشتر دانشگاه های آمریکا، اروپا و خاورمیانه نگران کرده عبارت است از؛

نخست، این انقلاب در دانشگاه های خاص آمریکا مانند کلمبیا در نیویورک به عنوان دژ لابی صهیونیست و هاروارد دربوستون شروع شده و این بدان مفهوم است که نسل آتی آمریکا مانند پدران و اجداد خود تحت تاثیر دروغ های صهیونیسم نخواهد بود. این دانشجویان که در معرض سرکوب و بازداشت قرار گرفته اند، از طبقه عادی نیستند، بلکه فرزندان نمایندگان مجلس، سنا، بازرگانان و طبقه سیاسی حاکم در آمریکا و این دانشجویان رهبران جدید این کشور هستند.

دوم، تحریک به سرکوب این انقلاب دانشجویی ضد نئونازی ها در غزه، آنهم رژیمی که خود را مدعی قربانی بودن نازی می داند، یعنی اسرائیل، این خیانتی که رهبران این انقلاب هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.

سوم، حضور شمار زیادی از دانشجویان یهودی آمریکایی در میان انقلاب دانشجویی، برافراشتن پرچم فلسطین و پوشیدن نماد فلسطین به مثابه سیلی قوی به نتانیاهو و برملا کردن همه اتهامات علیه دانشجویان به دشمنی با یهود است.

چهارم، برباد رفتن سیطره صهیونیسم بر رسانه و همسو کردن افکار عمومی مطابق با معیارهای اسرائیلی است. این سیطره در حال از بین رفتن است.

پنجم، افزایش بیداری و اعتقاد راسخ در میان آمریکایی ها مبنی بر اینکه حمایت مالی و تسلیحاتی کشورشان از کشتارهای اسرائیل در غزه، آمریکا و منافع آن را در جهان به خطر می اندازد و این کشور را تحت فشار لابی صهیونیسم و حامیان آن به جنگ سوق و پول مالیات دهنده آمریکایی را بر باد می دهد.

ششم، این انقلاب دانشجویی و سرکوب آن، تحریم دیکتاتوری و فاشیسم در زمینه سرکوب آزادی بیان در یکی از پایگاه های آن یعنی دانشگاه هاست که غربی ها به آن می بالند.

این تحلیلگر اضافه کرد: اوج وقاحت و اهانت به آمریکا و انقلاب دانشجویی آن درخواست «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است که خواستار تاسیس شبه نظامیان مسلح در آمریکا و کشورهای غربی برای حمایت از مراکز یهودی شده و این به مثابه تردید در توان این کشورهاست که نقش بارزی در شکل گیری و تداوم رژیم صهیونیستی ایفا کردند و این خواسته، پاداش آنها برای این همه حمایت طی ۷۵ سال گذشته است.

عطوان نوشت: می توان گفت که نازیسم صهیونیستی رسوا، نقاب از چهره آن به دست دانشجویان برداشته و شمارش معکوس برای فروپاشی آن به نحو شتابزده شروع شده است. این انقلاب دانشجویی، آمریکا و جهان را تغییر داده و این کشور جدیدی تاسیس می کند که حافظ امنیت، صلح، توقف جنگ افروزی و یاری مظلومان دنیا باشد و انقلاب های مشابهی در اروپا، خاورمیانه و جهان سوم در حمایت از عدالت و برابری و به ویژه در فلسطین اشغالی، رخ خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha