۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبر: 85457842
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عشایر استان مرکزی ۵۰ میلیارد ریال طرح عمرانی درحال اجرا دارد

ساوه - ایرنا - رییس اداره امور عشایر استان مرکزی گفت: هم اکنون ۵۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در آستانه شروع فصل کوچ عشایر در این استان در حال اجرا است.

روح الله نظامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها در بخش های زیرساخت های تامین آب شرب خانوار عشایر، آب دام ها در دشت ها و زیرساخت های راه از محل اعتبارات دولتی در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: هم اکنون هفت رشته قنات با ۱۰ میلیارد ریال، چهار رشته چشمه با پنج میلیارد ریال، یک باب استخر ۱۲۰ متر مکعبی با یک میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

رییس اداره امور عشایر استان مرکزی یادآور شد: همچنین امسال برای توزیع آب شرب در بین عشایر هشت میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که ماهانه ۶۰ سرویس به ییلاقات این استان در شهرستان های ساوا، زرندیه، خمین و محلات ارسال می شود.

نظامی همچنین مرمت و تسطیح ۷۰۰ کیلومتر از راه های عشایر و ایل راه ها را از دیگر طرح های عمرانی در دست اقدام اعلام و خاطر نشان کرد: برای این منظور نیز هفت میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده تا اواخر اردیبهشت و آغاز فصل کوچ عشایر به این استان به اتمام برسد.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha