۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۵
کد خبر: 85457903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتمام طرح ترسیب کربن شهرستان محلات

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۵
کد خبر: 85457903
اتمام طرح ترسیب کربن شهرستان محلات

اراک - ایرنا - رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از اتمام پروژه نهال کاری در منطقه توتک و طرح ترسیب کربن شهرستان محلات در مساحت ۷۰ هکتار خبر داد.

به گزارش ایرنا، «آتنا فرجی» روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: استقرار نهال‌کاری در منطقه مذکور حدود ۸۰ درصد و گونه‌ها از نوع تاغ و آتریپکلس است که از شادابی مناسبی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه این پروژه از محل اعتبارات ملی مقابله با بیابانزایی انجام شده است، عنوان کرد: تزریق حدود یک میلیارد اعتبار از محل اعتبارات ملی از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز و در این طرح ۶ دوره آبیاری و یک دوره واکاری تاکنون انجام شده است.

رییس اداره بیابان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ضمن اشاره به اینکه این پروژه در ادامه عملیات نهال‌کاری این منطقه در سنوات گذشته است، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد این پروژه نهال تاغ و ۷۰ درصد آتریپلکس و در مجموع ۱۲ هزار اصله نهال در این پروژه کاشته شده است.

بیشتر بخوانید:

اجرای طرح درختکاری در استان مرکزی عزم همگانی می‌طلبد

دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در کاشت چهار میلیون اصله نهال بکوشند

توسعه مناطق سبز استان مرکزی در اولویت قرار گیرد

فرجی خاطر نشان کرد: فرسایش بادی و ایجاد گرد و غبار یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ظهور پدیده بیابان‌زایی است که در صورت مهار نشدن خسارت قابل توجه و جبران ناپذیری به عرصه‌های زیستی و کشاورزی وارد می‌کند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha